1403/01/10
18:10
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

اخبار

چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401 23:25

نکونام: باید گل دوم را می‌زدیم و کار را تمام میکردیم

تیم فولاد خوزستان در دیدار خانگی برابر گل‌گهر به تساوی رسید و به رده چهارم جدول صعود کرد.

به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، جواد نکونام در نشست خبری پس از تساوی مقابل گل گهر سیرجان اظهار داشت: تیم ما از یک تورنمنت خیلی سنگین آمده، قبل از اینکه برویم تیم یک هفته در اردو بوده و بازی لیگ انجام دادیم و به عربستان رفتیم. 6 بازی پرفشار در هوای گرم و رطوبت بالا مقابل تیم‌های با کیفیت آسیا انجام دادیم. گروه سختی داشتیم و با توجه به هزینه‌های تیم‌های دیگر خیلی انرژی برای صعود گذاشتیم که این اتفاق افتاد.
وی افزود: امروز می دانستیم هرچه از بازی بگذرد شرایط سخت تر می شود. نیاز به نیرو داریم. کولیبالی را در عربستان از دست دادیم. دیروز در تمرین کوشکی را از دست دادیم. امروز در بازی محمد آبشک را از دست دادیم. این نشان می دهد در این تونمنت سخت و سنگین چه فشاری روی بازیکنان هست و سختی کار هر چه بگذرد بیشتر می شود.
نکونام عنوان کرد: اگر خاطرتان باشد سال گذشته هم متاسفانه همین اتفاق افتاد و به خاطر برنامه‌ریزی غلط AFC که آنجا هم اعتراضم را اعلام کردم، بازی‌های سه روز یکبار بازیکنان را از بین می‌برد. بازی‌ها فرسایشی می‌شود و اگر بازیکنان خوب استراحت و تغذیه نکنند، دچار مصدومیت می‌شوند. با این حال تیم ما مقابل تیم خوب گل گهر که در این چند سال تیم خوب و بابرنامه‌ای بودند، خوب کار کرد. آنها می‌دانند از فوتبال چه می‌خواهند. سرمایه‌گذاری کردند، واقعا به آنها خسته نباشید می‌گویم. بازی جاندار و سختی برای هر دو تیم بود.
سرمربی تیم فوتبال فولاد تصریح کرد: می‌دانستیم بازی درگیرانه‌ای خواهد بود، با توجه به نفرات زیادی که گل گهر دارد و بازیکنانی که در سه سال اخیر خریدند و هزینه‌ای که کردند، پیش بینی این بازی سخت را داشتیم. با توجه به اینکه استراحت نداشتیم و بعد از 4 روز از برگشت‌مان به اهواز مسابقه بود، شرایطمان سخت بود. فقط روی ریکاوری و آمادگی ذهنی بچه‌ها کار کردیم تا برای بازی آمادگی داشته باشند. گل گهر از نظر بازی مستقیم و ضربات ایستگاهی واقعا قابل احترام است ولی یک موقعیت هم به آنها ندادیم.
نکونام گفت: اجازه ندادیم بازی مستقیم انجام بدهند، فاصله خطوط را کم کردیم و اجازه هیچ فرصتی را به حریف ندادیم. گل گهر در هر بازی که مخصوصا عقب می‌افتد یا در زمین خودش بازی می‌کند، فشار زیادی را روی حریف برای رسیدن به گل ایجاد می‌کند، ولی هیچ شانسی ندادیم، گل برتری را زدیم. در نیمه دوم توانستیم زودتر به گل برسیم، بعد از آن هم باید گل دوم را می‌زدیم و کار را تمام می‌کردیم. متأسفانه استفاده نکردیم. در یک صحنه سه نفر ما در موقعیت صد درصد گلزنی بودند که تعارف و مکث داشتند و این هم به خستگی آنها برمی‌گردد.
وی افزود: بازیکن در این شرایط باید تصمیم‌گیری کنند ولی نتوانستند این کار را انجام دهند، گل نزدیم و روی یک توپ اتفاقی که می‌دانستیم برنامه‌شان روی ضربات ایستگاهی است، یک شوت ساده از پشت محوطه جریمه، متاسفانه تمرکز دو یار تعویضی ما که وارد زمین شدند، و تمرکز تیمی ما از بین رفت و باعث شد تیم گل بخورد. بعد از آن هم بازی کاملا متعادل، فیزیکی و در دعوا و در درگیری بود. بازیک یک ـ یک تمام شد. به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. بعد از این فشار چنین بازی سختی را جانانه بازی کردند.
سرمربی تیم فوتبال فولاد در مورد بازگشت تماشاگران و حضور آنها در بازی گل گهر عنوان کرد: بعد از دو سال سنگ تمام گذاشتند، جایشان در جشن‌ها و قهرمانی‌ها کنار ما خالی بود. در صعودمان و در لیگ قهرمانان آسیا، امیدوارم بازی‌های پلی‌اف رفت و برگشت باشد که بتوانیم اینجا از حضورشان استفاده کنیم. نیرو و انرژی مضاعفی به ما دادند. امروز نبودشان قطعا به ما ضربه می‌زد، از آنها خیلی ممنون هستم و تشکر و قدردانی می‌کنم.
نکونام تصریح کرد: خستگی تا پایان این 5 بازی برای بازیکنانم ادامه دارد، ما فقط باید ریکاوری کنیم و تیم را سرحال و شاداب برای بازی‌های بعدی نگه داریم تا بتوانیم بهترین رتبه را داشته باشیم. از یک موضوع خوشحالم که رقیبان مستقیم‌مان در لیگ مشخص هستند. می‌دانیم با چه تیم‌هایی سروکار و رقابت داریم. گل گهر در جدول رقیب مستقیم ما است، رفت و برگشت از آنها 4 امتیاز گرفتیم.
وی اضافه کرد: عملکرد امروزمان هم اگر خستگی نبود، قطعا بهتر بود، اما مقابل تیم پرمهره سیرجان توانستیم با یک بازی خوب و منطقی آنها را کنترل کنیم. می‌توانستیم به گل بعدی برسیم که نشد. به بازیکنان آنها خسته نباشید می‌گویم. تیم باکیفیتی هستند، ما را به چالش کشیدند. بچه‌های ما هم واقعا سنگ تمام گذاشتند و به آنها خسته نباشید می‌گویم.
سرمربی تیم فوتبال فولاد در مورد اینکه کدامیک از بازیکنان فولاد شایستگی حضور در تیم ملی را دارند، گفت: یکسری صحبت‌ها را الان دیگر می‌توانم انجام بدهم.

هیچ کس هم نمی‌تواند بگوید انجام نده، چون اگر من در مورد فوتبال ایران صحبت نکنم، افراد دیگر هم این کار را انجام نمی‌دهند. به مطبوعات و جراید هم نگاه نمی‌کنم که بخواهم برای خوشی کسی حرف بزنم. من را می‌شناسید، خیلی‌ها هستند که لیاقت حضور در تیم ملی را دارند اما نیستند، خیلی‌ها هم لیاقتش را ندارند ولی هستند. این در فوتبال ما وجود دارد، در فوتبال ملی نباید این اتفاق بیفتد. من از سال 1378 در تیم ملی بودم، بچه بودیم و بازی می‌کردیم، زمانی همیشه 7 نفر از استقلال و 7 نفر از پرسپولیس به تیم ملی می‌رفتند، یک نفر جواد نکونام که 18 سالم بود به تیم ملی می‌رفتم، یا مجید بصیرت به تیم ملی می‌آمد، از کل لیگ یکی دو نفر بیشتر نمی‌آمدند. از پاس تهران، سایپا یا سپاهان، یکی دو نفر می‌آمدند و کس دیگری نمی‌آمد.
وی ادامه داد: یادم هست اردویی که تیم ملی در آمریکا بازی‌های دوستانه انجام داد، تیم ملی نصف نصف بود و یک نفر جواد نکونام از کل لیگ آمده بود. به هر حال سلیقه مربی بود. بعد از آن دوره‌هایی بود که ارتباطات هم نقش داشت، من هم بازی می‌کردم، امیدوارم به زمان ارتباطات برنگردیم، چون فوتبال ایران برای مردم ایران است. برای فوتبالیست‌ها و کسانی که در لیگ زحمت می‌کشند است.
نکونام افزود: نباید این طور باشد، آخر فصل بازیکنانی که در قراردادشان آپشن دارند دعوت بشوند، و فقط در یک اردوی تیم ملی باشند، نیاز است که صحبت کنم تا در فوتبال ما یکسری چیزها را بدانند. ما و مردم آگاهیم، فوتبالیست‌ها و مربیان می‌دانند. کسی هم به خاطر خوشی کسی صحبت نکند. منافع ملی است، من به خاطر تیم ملی کشورم، چون به من اعتبار و شخصیت داده، وظیفه‌ام هست اگر جایی هم اشتباهی می‌شود صحبت کنم. تیم ما به جام جهانی صعود کرده، بهترین تیم تاریخ فوتبال را داریم، تبریک می‌گویم و به خود اسکوچیچ هم بعد از صعود تبریک گفتم.
وی اضافه کرد: الان هم به آنها می‌گویم تیم ملی ما باید جای شایسته‌ها باشد. فولاد خوزستان سال گذشته قهرمان جام حذفی شده و بهترین عملکرد را داشته، آخر فصل 5 نفر را الکی به تیم ملی بردند که بعد هم بگویند خداحافظ. امسال دوباره شرایطمان چطور است؟ در آسیا خوب نتیجه گرفتیم، سوپر کاپ گرفتیم و الان هم چهارم جدول هستیم. گرچه ما را در جدول پنجم می‌گذارند چون به جای آنکه بازی رو در رو را حساب کنند، به خاطر اسم تیم‌ها که بالا و پایین باشند، جابجایی‌هایی در این فوتبال انجام می‌شوند. اینکه با فوتبال و استان خوزستان مشکل دارند، بماند ولی باید حرف حق بزنیم. حداقل سه بازیکنمان باید به تیم ملی بروند.
سرمربی تیم فوتبال فولاد عنوان کرد: اسم نمی‌برم، چون همه بازیکنان من تلاش می‌کنند دوست ندارم این باعث بی‌انگیزگی شود. خودم بازی می‌کردم وقتی مربی اسم می‌برد، شرایط بد می‌شود. اگر بازیکنی اختلاف سطحش بالاتر باشد به راحتی اسم می‌برم، ولی این را به سلیقه مربی می‌گذارم که دوست دارد چه کسی را انتخاب کند. احترام می‌گذارم، هر موقع با وحید هاشمیان که دوست من و همبازی من است صحبت می‌کنم، نظرم را می‌گویم ولی اینکه انتخاب شود یا نه کاملا دست مربی است و من احترام می‌گذارم، اما توقعم الان این است که با رشدی که بچه‌های ما داشتند، حداقل حقشان این است که به تیم ملی بروند.
نکونام گفت: باید بتوانیم دو سه بازیکن در تیم ملی داشته باشیم، چه کسی در فوتبال ایران بهتر از بازیکنان من است؟ هر که هست حتما برود، اما باید حق به حقدار برسد. بازیکنانی که در تیم‌های اروپایی و خارج از ایران بازی می‌کنند، واقعا کیفیت‌شان بالا است. دو سه بازیکن انگشت‌شمار هم در ایران هستند که کیفیت بالایی دارند و من هم متوجه‌ام، ولی بقیه فوتبالیست‌های ایرانی فقط 10 درصد فرق دارند. فرق در بازی کردن یا نکردن است.
وی گفت: باید ببینیم از فوتبال چه می‌خواهیم. قرار نیست در جام جهانی صعود کنیم، ولی قرار است برای جام ملت‌های آسیا برنامه‌ریزی کنیم تا تیم مان نتیجه بگیرد. پس نیاز به برنامه‌ریزی داریم.
سرمربی تیم فوتبال فولاد در مورد گروه‌بندی جام جهانی و شانس صعود تیم ملی عنوان کرد: صعود هم کنیم اتفاقی نمی‌افتد، باید برنامه‌ریزی کنیم ببینیم از فوتبال چه می‌خواهیم و چه از آینده فوتبال می‌خواهیم. صعود کنیم به مرحله حذفی می‌رویم و آنجا جدا می‌شویم. افتخار بزرگی است اما باید برای جام ملت‌های آسیا برنامه‌ریزی کنیم. هدفمان آنجاست، آنجا مدعی هستیم. اینجا بازی‌ها سخت است و برای بازیکنان تجربه می‌شود، امیدوارم تدارک خیلی خوب با بازی‌های دوستانه و اردوهای عالی داشته باشیم تا تیم برای جام جهانی آماده شود. بچه‌های تیم ملی دوستان من هستند، با آنها بازی کرده‌ام. با همه آنها صحبت می‌کنم برایشان آرزوی موفقیت دارم. دوست دارم در جام جهانی برایشان بهترین‌ها اتفاق بیفتد.

نکونام در خصوص داور دیدار مقابل گل گهر اظهار داشت: بازی سنگینی بود. همرنگ، خیلی خوب قضاوت و بازی را کنترل کرد. از او تشکر می‌کنم، وظیفه داریم از کسی که خوب کار می‌کند، تعریف و تشکر کنیم تا ان‌شاءالله به فوتبالمان کمک شود.
وی در مورد اینکه در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود روزی در اوساسونا مربیگری کند و آیا پیشنهادی در این باره ارائه شده، گفت: قطعا اگر اینجا خوب کار کنم و نتیجه بگیرم، روزی آنجا مربیگری خواهم کرد و آنجا قطعا نوبتم می‌شود ولی باید لیاقتم را اینجا نشان بدهم، خوب کار کنم و نتیجه بگیرم. با آنها در ارتباط هستم، دو کاپیتان سابقشان که هم دوره‌‌‌ای‌های من هستند، آنجا پست دارند، اگر اینجا خوب کار کنم به آنجا هم می‌رسم اگر لیاقتش را داشته باشم.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (0 نظر تا کنون)

  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1665 - مجموع امتیازات : 3464
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1490 - مجموع امتیازات : 2822
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1444 - مجموع امتیازات : 2661
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1415 - مجموع امتیازات : 2733
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1403 - مجموع امتیازات : 2614
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1274 - مجموع امتیازات : 2000
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---