1403/01/10
4:9
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

اخبار

دوشنبه 09 خرداد 1401 0:9

نکونام: یکی از بهترین تیم‌های آسیا را بردیم

تیم فوتبال فولاد خوزستان توانست نمایش درخشانی را مقابل سپاهان ارائه کند و با سه گل از پاتوسی، بوحمدان و رضاوند سنگین ترین شکست تاریخ را در کارنامه طلایی پوشان اهوازی مقابل فولاد ثبت کرد.

به گزارش سایت باشگاه فولادخوزستان، جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در نشست خبری پس از دیدار برابر سپاهان که با پیروزی سه گله این تیم خاتمه یافت، ضمن تسلیت اتفاقات ناگوار در آبادان حرف‎هایش را در رابطه با این موضوع آغاز کرد: « به مردم استان خوزستان، مردم آبادان و بازماندگان عزیزانی که از بین ما رفتند تسلیت می‌گویم. غم بزرگی برای تمام مردم کشورمان است. امیدوارم چنین اتفاقاتی در کشورمان نیفتد. واقعا همه داغدیده و ناراحت هستند اما کاری از دست کسی بر نمی آید. امیدوارم شرایط طوری باشد که این اتفاق در کشورمان هیچ موقع تکرار نشود و هیچ کسی داغ عزیزش را حداقل این مدلی نبیند. با کسانی هم که مسبب این اتفاق بودند باید شدیدترین برخوردها شود. تنها توقع مردم این است و همه دوست دارند این اتفاق بیفتد. امیدوارم برخورد کنند که بدانیم عدالت همیشه در کشورمان رعایت می شود.»

او سپس صحبت‌هایش را معطوف به مسائل فنی پیروزی سه بر صفر مقابل این سپاهان کرد و با تمجید از این تیم گفت: « سپاهان سال هاست برنامه ریزی و شرایط خوبی داشته، همیشه برای قهرمانی جنگیده، در شرایط امروزی هم کیفیت بازیکن و مسائل مالی خیلی دخیل است. با توجه به بازیکنانی که در این چند سال خریدند. در تمام جام ها، لیگ، حذفی و آسیا مدعی بودند. می دانستیم با چه تیم خوب و با کیفیتی بازی داریم. از همه مهمتر دو تیمی که در آسیا حضور داشتند روبروی هم قرار گرفتند. متاسفانه سپاهان حذف شد ولی ما صعود کردیم. »


او سپس ادامه داد: « بازی خوب و جانداری بود. تیم ما با برنامه بازی کرد. می دانستیم از بازی چه می خواهیم و به چه شکل باید بازی کنیم. اجازه ندادیم حریف به شکل فوتبالی‌ای که می‌خواهد برسد و کارهایی که می‌خواهد را انجام بدهد. یک جاهایی اشتباه داشتیم و موقعیت به حریف دادیم ولی در کل حریف را مجبور کردیم اشتباهات زیادی انجام بدهد. مجبور کردیم کاری کنند که ما دوست داریم. توپ گیری های زیادی داشتیم و اگر باهوش بودیم می‌توانستیم بیشتر به گل برسیم. از آن طرف هم موقعیت هایی به حریف دادیم که شانس آوردیم گل نخوردیم. بازی بازی خوبی بود و هر کسی دید لذت برد. به نظرم یکی از بهترین بازی های امسال فوتبال ایران بود. با تیم خوب، پرمهره و قابل احترام سپاهان. تیم ما خیلی خوب بازی کرد. تبریک می گویم به بچه هایمان.»

نکونام سپس با تکرار چندباره کلمه متاسفانه به حضور نداشتن هواداران در فصل جاری لیگ برتر در فولاد آره نا پرداخت و اضافه کرد: « جای هوادارانمان خالی بود. متاسفانه متاسفانه متاسفانه ما امسال نتوانستیم از هوادارانمان استفاده کنیم. بازی با استقلال، بازی با سیرجان دیر اعلام شد، این بازی همینطور. نتوانستیم هیچ جشن بزرگی با هوادارانمان بگیریم. جایشان خالی بود. ممنون آنها هستیم. آخرین بازی ما در خوزستان بود.»


سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در ادامه درباره شرایط کلی این تیم در فاصله یک هفته مانده تا پایان رقابت‌ها و همینطور دیدار برابر شهرخودرو صحبت کرد: « خدا را شکر می کنم با اینکه دیر به تیم اضافه شدیم، الان جایگاه خوبی در جدول رده بندی داریم. خودتان می دانید که من آدمی نیستم که همه چیز را خیلی زود تمام شده بدانم. با تیم خوب پدیده بازی داریم. برایمان فرق نمی کند که چه جایگاهی دارد. باید با تمام توان بازی کنیم. تیم قابل احترامی هستند. با توجه به اینکه قبل ما با تیم ها بازی می کنند، خیلی بازی از این تیم دیده ام. ناراحتم از اینکه استان خراسان نماینده ای در فوتبال کشورمان ندارد ولی تیم قابل احترامی هستند و هفته آخر با تمام توان بازی می کنیم تا لیگ را خوب تمام کنیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.»
سوال بعدی از جواد نکونام در رابطه با شرایط خاص تیم ملی بود و اینکه آیا اگر رئیس فدراسیون مشخص شود شرایط بهتر خواهد شد یا خیر که او به این سوال با خنده‌ای کنایه‌دار پاسخ داد: « دوست دارید من جواب بدهم. بگذارید کارمان را بکنیم (باخنده). موضوع این است که من نمی‌توانم دروغ بگویم. جواب شیرین هم بدم یک سری ترش می‌کنند. ما تیم ملی کشورمان را دوست داریم و از بچگی و در رده های مختلف برای این تیم بازی کرده‌ام. امیدوارم موفق باشد و جلوی هر تیمی بازی کند از ضعیف ترین تیم تا قوی ترین تیم من یکی هوادارش هستم. من عاشق تیم ملی کشورم هستم. من هر چه دارم از تیم ملی و باشگاه هایی است که بازی کرده ام. امیدوارم موفق باشد و دنبال جواب های شیرین هم نگردید. بگذارید از بردی که آورده‌ایم لذت ببریم.» خبرنگار دیگری از نکونام سوال دیگری درباره تیم ملی و اینکه پیش بینی‌اش از شرایط فعلی چیست، پرسید که نکونام باز هم با خنده در حالی که سعی داشت به این سوال هم برای جلوگیری از حواشی احتمالی پاسخ ندهد، اضافه کرد: « من به خدا خبر ندارم. پیش بینی که واقعا باید اتفاقی بیفتد که نظر بدهیم. وقتی هیچ اتفاقی رخ نداده، چه نظری بدهم. بازی دوستانه و اردویی نبوده. آرزوی موفقیت برای همه. تیم ملی، مربیان، بازیکنان، فدراسیون و ... این ارزوی قلبی ماست.» باز هم خبرنگاری از جواد نکونام در رابطه با شرایط فوتبال و فدراسیون پرسید؛ اینکه در شرایط فعلی و با توجه به استوری دراگان اسکوچیچ به نظر می‌رسد تمرکز اصلا روی تیم ملی نیست و بیشتر تمرکز اهالی فوتبال روی جلسه اعضای مجمع است.
سرمربی فولاد خوزستان که انتظار ادامه سوال درباره تیم ملی و شرایط فدراسیون را نداشت، با اشاره به پیروزی سه بر صفر برابر سپاهان در واکنش به این سوال گفت: « تیم ما بازی به این خوبی انجام داده. سپاهان را سه بر هیچ برده‌ایم. یکی از بهترین تیم‌های آسیا را سه بر هیچ برده‌ایم. یک سوال در مورد این بازی نیست. همه‌اش در مورد تیم ملی پرسیدید.» خبرنگاری که سوال را پرسیده بود با اشاره به بازی اضافه گفت که نمایش فولاد عالی بوده و در ادامه نکونام باز هم با خونسردی و آرامش که با چاشنی لبخند همراه شده بود، گفت: « خب در این مورد سوال بپرسید. اگر خدایی ناکرده الان تیم بد بازی می کرد، الان دویست تا سوال می‌پرسیدید ولی الان .. خبرنگار در ادامه باز هم به تیم ملی پرداخت و اینکه شاید سابقه نکونام و تجربیاتش بتواند به بهبود شرایط در سطح ملی فوتبال ایران و فدراسیون کمک کند.
نکونام اما هم عقیده با او نبود و بیان کرد: « نه واقعا اینطور نیست و کمکی نمی‌کند. چون برنامه ریزی و کار دست من نیست. کسانی که در حال کار هستند باید همه پای کار بایستند. تیم ملی کشورمان است و اگر دوست داریم همه باید پای کار باشند. چه جایی از جام جهانی بهتر. برای ما اهمیت دارد ولی نظر شخصی خودم این است که برای ما جام ملت‌ها ارجحیت دارد و باید برنامه ریزی کنیم و بازی های تدارکاتی خوب و همینطور جام جهانی را پشت سر بگذاریم و آماده شویم برای جام ملت های آسیا. ما در آنجا مدعی قهرمانی هستیم. ما در جام جهانی کاری نمی توانیم انجام بدهیم. نهایتش می‌خواهیم از گروه صعود کنیم. ما باید برنامه ریزی داشته باشیم. فوتبال یعنی برنامه ریزی. فقط برنامه ریزی. اگر برنامه ریزی درست داشته باشید، شاید نتیجه نگیرید ولی آینده می‌تواند یکماه بعد، سه ماه بعد یا یکسال بعد باشد و نتیجه می‌آید. برنامه ریزی مهم است که در هیچ جای فوتبال ما وجود ندارد.» پس از چند سال سرانجام سوال دیگری درباره شرایط فولاد مطرح شد و اینکه آیا نکونام به صورت کلی از فولاد خوزستان و فرمش در حال حاضر رضایت دارد یا خیر.
کاپیتان سابق تیم ملی در واکنش به این سوال عنوان کرد: « ببینید وقتی ما در کیفیت فنی تیم‌مان صحبت می کنیم، همه متوجه می شوند و نیاز به توضیح نیست. نیم فصل اول وقتی صحبت می کردیم، مشخص بود که صحبت ها در چه چارچوبی است. چرا؟ چون تیم شکلی که ما می خواستیم نداشت و بازیکن زیاد از دست داده بودیم. شما ببینید در نیم فصل دوم چقدر یار خوب گرفتیم و چقدر هم خوب کار کردند. نتایج هم مشخص است. نتیجه اینکه با بازیکن خوب، هر کسی بازیکن بهتری بگیرد، قطعا نتیجه بهتری هم کسب خواهد کرد.»

سوال بعدی از نکونام درباره برنامه‌اش برای فصل نقل و انتقالات بود و او به این سوال اینطور پاسخ داد: « ببینید چیزهایی که در رسانه‌ها خوانده می‌شود تماما گمانه زنی است. من نمی دانم فردا اینجا هستم یا نه. هیچ بحثی ام در آن نیست. من مربی ام. فوتبال دیده‌ام و کارم هم مشخص است. من لیست اولیه‌ام را به باشگاه داده‌ام؛ برای اینکه بتوانیم هم در لیگ، هم در حذفی و هم در آسیا مدعی باشیم. ما با استقلال، پرسپولیس، سپاهان و گل گهر تا الان نتوانسته‌ایم رقابت کنیم ولی خودتان دیدید. ما دو جام به دست آورده‌ایم. سهمیه آسیایی گرفته‌ایم و توانسته‌ایم شرایط را با تمام سختی‌هایش به نفع خودمان رقم بزنیم. امسال نیاز به تقویت داریم. نیاز به شرایطی داریم که بتوانیم رقابت کنیم. واقعا تیم هایی که اسم بردم همه قابل احترام هستند. آدم وقتی لذت می برد وقتی یک تیم خوب و پرمهره جلویش بازی می کند. ما اینجا باید بتوانیم رقابت کنیم. من لیست اولیه ام و آنهایی که می خواستم را به باشگاه اعلام کرده ام و قطعا اگر نتوانیم آنها را بگیریم لیست دومی داریم. در حال صحبت هستیم. اگر هم نباشم یک تیم خوب و آماده را در اختیار باشگاه می‌گذارم و اینجا را ترک می کنم.»


سوال پایانی از جواد نکونام در رابطه با دلیل باخت مقابل استقلال بود که او برای این سوال توضیح جالبی داشت: « ما بازی با استقلال خوابمان رفت. بعد از بازی هم گفتم. آن بازی سرمان واقعا کلاه رفت. ما شروع خوبی نداشتیم و بازی را از دست دادیم. من کلا از باخت ناراحت می شوم و از آن بازی هم همینطور. ولی ناراحتی ام از این است که کلاه سرمان رفت و بازی ای که باید می بردیم را باختیم. خیلی موقعیت های خوبی داشتیم. بازی را باید می بردیم. به هر حال آن بازی تمام شد. تبریک هم گفتیم. اما برایمان تجربه شد. این بازی اما همه حواس جمع بودند و این پیروزی پاداش آنها بود.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (0 نظر تا کنون)

  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1665 - مجموع امتیازات : 3464
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1490 - مجموع امتیازات : 2822
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1444 - مجموع امتیازات : 2661
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1415 - مجموع امتیازات : 2733
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1403 - مجموع امتیازات : 2614
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1274 - مجموع امتیازات : 2000
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---