1403/02/01
2:31
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

اخبار

یک شنبه 24 دی 1396 19:23

یک نوجوان هم متوجه پنالتی ما مقابل گسترش شد

شریف: فولاد باید رفتار سخیف کند تا احساس خطر کنید؟

 رئیس هیأت مدیره باشگاه فولاد خوزستان، گفت: مقابل گسترش فولاد اتفاقی رخ می‌دهد که ساده ترین و مبتدی‌ترین بیننده متوجه اتفاق می‌شود و همه می‌بینند در دقیقه 94 بازیکن حریف با 2 دست توپ را می‌گیرد.

 به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، محمد شریف در گفت‌وگو با فارس،‌در مورد شرایط فولاد خوزستان، گفت: شرایط باشگاه، تیم و مجموعه بسیار خوب است. همه چیز مدیریت شده است. طبق برنامه جلو می‌رویم. مشکلات و حواشی مدیریت می‌شود و بازیکنان و کادرفنی کار خود را به خوبی دنبال می‌کنند.

*جلسه با هانسن پر بار بود

وی در مورد بازدید مشاور فیفا از امکانات باشگاه فولاد خوزستان، اظهار داشت: جیم هانسن یکی از بزرگان و افراد برجسته یوفا و فیفا است. او مشاور فیفا است و فعالیت اجرایی بسیار خوبی در یوفا داشته است. به همراه معاون اجرایی دبیرکل فدراسیون تشریف آوردند و چند روزی مهمان ما بودند. ملاقات‌هایی در استان خوزستان طبق برنامه داشتند. به دلیل اینکه در تبریز برای بازی با گسترش سفر کردیم شنبه صبح با هانسن جلسه داشتیم. سهیل مهدی هم از فدراسیون فوتبال حضور داشت. جلسه بسیار پر باری بود. چشم‌ اندازهای آینده فولاد هم دیده شد و در کل جلسه بسیار خوب بود.

*داوری همسطح با  سایر بدنه فوتبال رشد نکرده است

رئیس هیأت مدیره باشگاه فولاد خوزستان در  مورد  انتقادات اعضای این تیم به قضاوت داوران و انتقاداتی که در لفافه به سکوت باشگاه در قبال اشتباه داوری‌ کرده‌اند، تصریح کرد: برابر قانون و احترامی که متولی فوتبال کشور و سازمان لیگ می‌گذاریم، مکاتبات خودمان را به این امید که تاثیری بگذارد انجام می‌دهیم اما وقتی می‌بینیم هیچ تاثیری ندارد باید با موضوع جدی تر برخورد شود. یکی از ارکان اصلی که در یک مسابقه وجود دارد و سریع‌ترین اثر را روی یک بازی می‌گذارد داوری است. شرایط داوری بسیار نگران کننده است. بدنه داوری در سطح سایر بدنه‌های فدراسیون فوتبال و فوتبال ایران رشد نکرده است. داوری ما از رشد باشگاه‌ها عقب مانده است. خروجی که از مجموعه داوری می‌بینیم با احترام به همه داوران، ظاهرا قربانی شدن باشگاه‌ها است. اولین قربانی خود داوری است. جامعه داوری به عنوان جامعه قضاوت کننده شناخته می‌شوند. همه سرنوشت خود را در اختیار یک فرد قرار می‌دهند تا مسائل را مدیریت کند اگر در این وضعیت از داوری سلب اعتماد شود به هیچ وجه این مسئله قابل جبران نیست. به نقطه‌ای می‌رسیم که سلب اعتماد از داوری در شرف وقوع است. صبحت من شاید تلخ باشد اما گزنده نیست.

* به سلامت داوران شک نمی‌کنم

وی افزود: به عنوان عضو یک خانواده وظیفه داریم تهدیدها برای مجموعه فوتبال را گوشزد کنیم. دیگر جای مماشات نیست. وقتی قرار است داوری انتخاب شود، سلامت و صلاحیت دو شاخص است. مقابل گسترش فولاد اتفاقی رخ می‌دهد که ساده ترین و مبتدی‌ترین بیننده متوجه اتفاق می‌شود و همه می‌بینند در دقیقه 94 بازیکن حریف با 2 دست توپ را می‌گیرد. بازیکنان اقرار می‌کنند پنالتی بوده است. بینندگان و کارشناسان از تلوزیون پنالتی را دیدند و ما از جایگاه دیدیم که پنالتی اتفاق افتاد. وقتی داور نزدیک صحنه هست و این صحنه را متوجه نمی‌شود می‌گوییم صلاحت لازم وجود ندارد. یک هوادار نوجوان متوجه پنالتی بودن می‌شود. اگر بینندگان فوتبال از مرحله صلاحیت کاری بگذرند دیگر به سلامت شک می‌کنند. نباید اجازه دهیم که به این نقطه برسیم. کمیته و دپارتمان داوران آنقدر وسعت پیدا کرده که شاید در آینده سندیکا و اتحادیه داوران هم تشکیل شود اما دریغ از سیستم محتوایی. اصلا به سلامت داوران شک نمی‌کنم. چرا که به اندازه کافی به مبانی حقوقی و اخلاقی مسئله اشراف دارم. در مورد صلاحیت حرف برای گفتن دارم و اعتراض واقعی دارم.

*آیا فولادی‌ها هم باید نسبت به اشتباهات رفتارهای سخیف داشته باشند

شریف در ادامه تصریح کرد:‌ دلیلی ندارد در دیدارهای متعدد فوتبال خوزستان را آنقدر کم اهمیت بدانیم که داورانی انتخاب شوند که خیلی کم قضاوت کردند. فولاد خوزستان در صدر جدول با تیم مقابل خودش رقابت دارد و آنقدر ارزش دارد که برای این تیم داور با تجربه انتخاب کنند. نماینده یوفا و فیفا به اینجا سفر کرده، ما به قدر از او صحبت مثبت دریافت کردیم که به عنوان یک ایرانی افتخار کردیم که مجموعه‌ای را مدیریت می‌کنیم که از لحاظ ارتباط بین‌المللی یک ستاره درخشان در آسمان فوتبال ایران است. از طرف دیگر همین باشگاه که برای فوتبال ایران در بحث بین المللی اعتبار ایجاد می‌کند  نباید آنقدر برایش احترام قائل بود که حالا که در بالای جدول رقابت دارد داور با تجربه برای مسابقات این تیم در نظر بگیریم. آیا باشگاه فولاد حتما باید رفتارهای سخیف که روز به روز مثل قارچ در فوتبال ایران رشد می‌کند تبعیت کند تا کمیته و دپارتمان داوری کمی احساس خطر کنند تا مراعات ما را کنند. آیا باید نماینده‌ها و سرمربی فولاد از کلمات نامناسب استفاده کنند و توهین انجام دهند. باید در رسانه‌ها جوسازی کنیم یا مثل یک باشگاهی بیانیه صادر کنیم و از نیروهای امنیتی خرج کنیم و بخواهیم به این مسائل رسیدگی کنند. آیا چنین ادبیاتی از ما دیده شده است. جز احترام به داوری چیزی از ما دیده شده است.

رئیس هیأت مدیره باشگاه فولاد خوزستان در ادامه گفت: باشگاه فولاد امسال بنایش بر این بود که خودش را از لحاظ مدیریتی و هزینه متعارف در فوتبال خودش را  به عنوان یک الگو قرار دهد. ما نه کم و نه زیاد هزینه کردیم ما متعارف هزینه کردیم. هزینه متعارف در لیگ امسال در یک عددی قرار گرفت که جزو پائین ترین بودجه بندی‌های بین 16 تیم  بوده است. البته اعتقاد دارم اصلا کم هزینه نکردیم بیشترین امکانات را در نظر گرفتیم بهترین امکانات را در سفرها در نظر می‌گیریم. برای پاداش‌ها بر اساس ضریبی که داریم در اکثر مسابقات جهت افزایش روحیه تیم رقم را دو برابر می‌کنیم. به دقیقه و به روز پرداخت‌ها را انجام می‌دهیم اما جمع هزینه ما نسبت به خیلی از باشگاه‌هایی که پائین‌تر از ما هستند کمتر است. 6 رده سنی را پوشش می‌دهیم. در رده بزرگسالان دو تیم داریم که به غیر از تیم لیگ برتری یک تیم در لیگ دسته دوم داریم. وقتی هزینه‌ها را جمع کنید می‌بینید یک مبلغ متعارف است.

* عملکرد بد داوران تیشه به ریشه  کل بدنه فوتبال می‌زند

وی افزود: همچین بدنه‌ای در فوتبال کشور باقی مانده است اگر در آینده ما هم سرخورده شویم چه کسی می‌خواهد این فوتبال را جمع کند. فکر نکنید یک سوت داور فقط باعث ایجاد یک بی عدالتی و تغییر نتیجه می‌شود. سوت داور اگر خطا زده شود چون بحث قضاوت است تیشه به ریشه کل بدنه فوتبال ایران می‌زند. اینجا بحث قضاوت است و تیشه به ریشه اعتماد افکار عمومی و سلامت فوتبال کشور می‌زند. افکار علاقمندان به فوتبال را که نمی‌توان غل و زنجیر کرد. در هر محفلی که حضور می‌یابم صبحت از این اشتباهات است. اگر باید ساختار تغییر کند این اتفاق بیفتد. اگر قرار است داوری به صورت هیأت امنا اداره شود این کار را انجام دهند و یکی دو نماینده از سوی باشگاه در این هیأت حضور یابند این حق باشگاه‌ها است. الحمدالله در سطح مدیریت باشگاه‌ها داوران کارکشته و بازنشسته و اصلا نماینده‌های بسیار خوبی داریم. قوانین باید تغییر داده شود. بعد از بازی در جایگاه نشستیم و ناظر داوری می‌گوید پنالتی اتفاق نیفتاده است. باید تاسف خورد.

* اجازه ندهید داوری تهدیدی برای کل فوتبال شود

شریف در پایان گفت: داور نباید نتیجه بازی را مدیریت کند، دو تیم باید رقابت کنند و نتیجه را رقم بزنند. داور باید قضاوت کند. ناظر داوری نباید عملکرد داور خودش را مدیریت کند. ملکی آن اشتباه فاحش را انجام داده و عنایت می‌خواهد زمین و زمان را بهم بدوزد که داورش اشتباه نکرده است. ما از آن فاصله پنالتی را دیدیم و خود مسئولان گسترش فولاد بعد از این اتفاق سکوت کردند چرا که صحنه را دیدند اما ناظر ما صحنه را نمی‌بیند. اجازه ندهید داوری تهدیدی برای کل فوتبال شود. فریدون اصفهانیان وقت بیشتری برای داوری بگذارد و این مسئله را مدیریت کند. زمانی می‌رسد که پیشگیری از این کار خیلی سخت خواهد شد.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم

نظرات شما (4 نظر تا کنون)

منصور
پنج شنبه 28 دی 1396 7:30 PM
سلام:لذتی که در تساوی یا باخت پرسپولیس هست مساوی ومعادل برد فولاد است .فردا 100%میبریم .نتیجه فولاد2 پیکان0

منصور
سه شنبه 26 دی 1396 7:04 PM
سلام: گفته شذ بازیکنهای مصدوم آماده هستنذ آیا ناصری وجعفری میتونند بازی کنند؟ لطفا اطلاع بدید.باتشکر

مهدی رضایی
دوشنبه 25 دی 1396 10:41 AM
نه طیبی نه خارجی فقط محمد اهل شاخه فولاد انشاالله قهرمانه

فولاد💖
یک شنبه 24 دی 1396 7:49 PM
واقعا باید اقای شریف را ستود اقای شریف ممنونم داور سلامت اخلاقی نداشت صحنه اول مربوط ب گل گسترش است که خطا بود و داور عمدا سوت نزد پنالتی که فقط یک داور رشوه ایی نمی گیرد تبریز محل دو باشگاه با گرایش های پر نفوذ است جایی که بجای نظام وظیفه قانون وضع میکند براحتی در کمیته داوران هم حکم دارد

 1  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1684 - مجموع امتیازات : 3483
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1507 - مجموع امتیازات : 2839
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1459 - مجموع امتیازات : 2676
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1432 - مجموع امتیازات : 2750
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1414 - مجموع امتیازات : 2625
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1283 - مجموع امتیازات : 2009
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---