FooladFc.ir
پای وزیر ورزش هم به ماجرا باز شد
همه چیز درباره شکایت باشگاه فولاد در دادگاه CAS

باشگاه فولاد در حالی پرونده شکایتش بابت محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی را به دادگاه عالی ورزش برده که پای وزیر ورزش هم به این موضوع باز شده است.

به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، پیش از آغاز فصل گذشته لیگ برتر فوتبال، باشگاه فولاد خوزستان اقدام به جذب محمد بلبلی از سپیدرود رشت کرد. امضای قرارداد با این بازیکن آن هم بدون صدور فسخ قرارداد با باشگاه قبلی‌اش باعث شد سپیدرودی‌ها به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کنند. از آن طرف بلبلی بعد از امضای قرارداد با فولاد و مشکلات پیش آمده، با استقلال به توافق رسید و به این باشگاه پیوست.

کمیته وضعیت بعد از بررسی این پرونده در چند مرحله در نهایت محمد بلبلی را 4 ماه و باشگاه فولاد را از دو پنجره نقل‌و‌انتقالاتی محروم و به پرداخت 50 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد. در ادامه با درخواست تجدید نظر فولادی‌ها در کمیته استیناف این حکم تایید شد تا این باشگاه خوزستانی با توجه به حضور در لیگ قهرمانان آسیا، برای پیگیری موضوع و بازشدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش به CAS شکایت کند. هر چند به دلیل اینکه حکم بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی از سوی کمیته استیناف، بعد از شروع فصل نقل و انتقالات اعلام شد بود، باشگاه فولاد توانست پیش از آغاز فصل جاری بازیکنان مدنظرش را جذب کند و محرومیت ذکر شده به دو پنجره بعدی موکول شد.

بعد از به جریان افتادن شکایت فولادی‌ها در دادگاه عالی ورزش، باشگاه استقلال که یکی از خوانده‌های این پرونده به شمار می‌آید با ارسال نامه‌ای به باشگاه فولاد اعلام می‌کند که طبق مصوبه مقام عالی وزارت ورزش «فقط دعاوی در قرارداد‌های با طرف خارجی، قابلیت ارجاع به فدراسیون بین‌المللی یا CAS را دارد». در ادامه باشگاه استقلال با اشاره به اینکه شکایت وارده به CAS خلاف مصوبه وزیر ورزش است، از باشگاه فولاد درخواست رعایت مفاد این مصوبه و پس گرفتن شکایت را می‌کند.

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد در پاسخ به این نامه به ماده 111 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون و بند 3 ماده 64 اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال استناد می‌کند که قوانین جاری فوتبال ایران به باشگاه فولاد برای شکایت به CAS اجازه داده است. همچنین در این نامه ذکر شده طبق بند یک ماده 20 آیین‌نامه مقررات نقل و انتقالات تعیین وضعیت بازیکنان، در قراداد‌های بین باشگاه‌ها و بازیکنان و دعاوی فی مابین آنها حق مداخله به اشخاص ثالث داده نشده است.

در زیر ابتدا تصویر نامه احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال و در ادامه پاسخ سعید آذری را مشاهده می‌کنید:

باشگاه استقلال در این نامه اعلام کرده طبق مصوبه وزارت ورزش باشگاه فولاد حقی برای ثبت شکایت برای این پرونده در CAS ندارد، آن هم به دلیل اینکه فقط شکایت‌‌هایی که طرف خارجی داشته باشد امکان ارجاع به فیفا و CAS را دارند. این در حالی است که باشگاه استقلال دو فصل پیش برای موضوع سوپرجام و اعلام قهرمانی پرسپولیس از سوی فدراسیون فوتبال که یک حکم داخلی و بدون طرف خارجی بود، به CAS شکایت کرد که البته این پرونده نیز با متحمل شدن هزینه‌هایی برای باشگاه خواهان بی‌نتیجه ماند.

در پرونده شکایت فولاد به CAS باشگاه استقلال فقط یکی از طرف‌های شکایت باشگاه فولاد خوزستان به حساب می‌آید و فدراسیون فوتبال،‌ محمد بلبلی و باشگاه سپیدرود دیگر طرف‌هایی هستند که در این پرونده حضور دارند. تاکنون باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال پاسخی به نامه‌های فیفا برای کسب اطلاعات نداده‌اند. فولاد که به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید در پلی‌آف این مسابقات به میدان برود، پیش از رسیدگی کامل به این پرونده، درخواست باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش در نیم فصل کرده تا بتواند بازیکنان مدنظرش را جذب کند. قرار است CAS درباره این درخواست در روز‌های آینده تصمیم‌گیری کند.

کد خبر : 10090 - دوشنبه 27 بهمن 1399 - 16:24
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به باشگاه فولاد خوزستان است