1403/02/10
12:0
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

گفتگو

سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 5:20

امكانات پزشكی فوتبال ايران در چه حدی است؟

گفتگویی مشروح با پزشک تیم بزرگسالان فولاد

پزشک تیم فولادخوزستان گفت: فوتبال ايران در زمینه امکانات پزشکیورزشي پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.
به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، اکبر مرادی در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهارکرد: به طور کلی باتوجه به این‌که به عنوان یک پرچم‌دار صاحب سبک فوتبال هستیم، در زمینه امکانات پزشکیمان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌ايم. وضعيت ورزشگاه‌هایمان نيز نسبت به سال‌های قبل از نظر سخت‌افزاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و خوشبختانه در زمينه پزشکی هم در حال دست یافتن به پیشرفت‌های ملموسی هستیم که البته هنوز خیلی کامل نیست.
 
وی افزود: کامل شدن این امكانات پزشكي کمک کمیته پزشکی فوتبال یا فدراسیون پزشکی ورزشی را میطلبد که نظارت گسترده‌ای در اين زمينه داشته باشند تا چه در زمینه تربيت پرسنل پزشکی و چه در امکانات پزشکی ورزشگاه‌ها، نظیر دستگاه‌های احیای قلبی یا همان شوک الکتریکی (AED) پیشرفت داشته باشيم.

پزشک تیم فولادخوزستان درباره دستگاه احیای قلبی یا همان شوک الکتریکی (AED) گفت: ما سه سال است که این دستگاه را تهیه کرده‌ایم و آن را چه در تمرینات و چه در بازیهای رسمی و دوستانه به همراه خود داریم. امسال که برای مسابقات آسیایی به کشورهای خارجی میرفتیم در برخی از ورزشگاه‌های قطر و عربستان هم این دستگاه وجود داشت که این بسیار خوب است و چه خوب میشود که در ایران هم ورزشگاه‌ها به این دستگاه مجهز شوند.وی ادامه‌داد: در برخی از کشورهای پیشرفته شاهد هستیم که به دلیل عدم وجود این دستگاه در ورزشگاه‌ها، بازیکن عمر گران خود را خیلی ارزان از دست میدهد. در سال‌های اخیر در ایران در این زمینه پیشرفت‌های ملموسی به دست آمده است و چه بهتر است این دستگاه به صورت ثابت در ورزشگاه‌هاي کشور وجود داشته باشد، البته سال گذشته شاهد بوديم كه باشگاه‌ها برای تیم‌هایشان چنین دستگاهی را تهیه کرده بودند.
مرادی خاطرنشان‌کرد: علاوه بر این دستگاه باید یکسری از وسایل ابتدایی پزشکی دیگر برای مصدومیت‌هایی چون افتادن و شکستگیهای حاد در ورزشگاه‌ها وجود داشته باشد. خود من نیز با هماهنگی مسوولان مربوطه، ورزشگاه غدیر اهواز را به این وسايل تجهیز کردیم و چه بهتر است که چنین وسایلی در سایر ورزشگاه‌ها نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: چه خوب میشود که بتوانیم برای حمل مصدوم به خارج از زمین مسابقه، از ماشین‌های حمل مصدوم استفاده کنیم که با این وسیله میتوان بسيار سریع بازیکن مصدوم را از محل حادثه خارج کرد. باتوجه به این‌که اعضای پزشکی ورزشی حمل مصدوم، افراد جوانی هستند به دلیل حمل مصدوم از ناحیه کمر بارها دچار رگ به رگ شدن شده‌اند، البته در این زمینه هم در حال رسيدن به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای هستیم.پزشک تیم فولادخوزستان بیان‌کرد: به هر حال مجهز شدن ورزشگاه‌ها به تخت‌های ماساژ، تهویه بسیار خوب، نور کافی، دوش‌های بهتر و مجزا و سرویس‌های بهداشتی بهتر، باید مورد توجه قرار بگیرد که اگر به این‌ صورت شود، به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌تری دست خواهیم یافت.

وی درباره اين‌كه امکانات باشگاه‌ها برای طي كردن مراحل درمان بازيكن مصدوم در چه حدي است؟ عنوان‌کرد: این امکانات در حد قابل رضایت است اما کامل نيست. برخی از ورزشگاه‌های صاحب‌نام دارای کلینینک تخصصی در ورزشگاه‌های خود هستند که در حد کمک‌های اولیه است. ما هم ميني‌کلینینکی در باشگاه‌مان داریم و در صدد هستیم كه با راه‌اندازی ورزشگاه اختصاصیمان، باتوجه به این‌که جایگاه فیزیکی يك كلينينك هم در آن در نظر گرفته شده است، بتوانیم از آن بهره ببریم.مرادی در ادامه درخصوص كنترل وضعيت جسماني بازيكنان گفت، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر برای هر ورزشکار یک شناسنامه ورزشي آماده شده است که شامل سلامت روحی- روانی، آزمايشات قلبی- عروقی و معاینات تخصصی ارتوپدی است که از این طریق بازیکن چکاپ میشود. باتوجه به این‌که بستن قرارداد با هر بازیکن نیز منوط به صدور پروانه سلامت آن بازیکن است و باتوجه به اعتمادی که باشگاه‌ها به کادر پزشکی خود دارند، بازیکن را قبل از عقد قرارداد در اختیار کادر پزشکی باشگاه قرار میدهند و آن‌ها هم کار خود را در این زمینه انجام میدهند و اگر نظرشان مثبت بود، باشگاه با بازیکن قرارداد میبندد.

 
وی خاطرنشان‌کرد: در ايران خوشبختانه با اهتمام به مجهز شدن به امکانات پزشکی، روز به روز وضعیت پزشکی ورزشی تیم‌های لیگ برتریمان در حال بهتر شدن است. در حال حاضر قطر باتوجه به این‌که خود را برای میزبانی جام‌جهانی آماده میکند، در حال مطابق کردن ورزشگاه‌هاي خود با استانداردها است.پزشک تیم فولادخوزستان در پاسخ به این سوال که در ایران تا چه اندازه به لزوم بودن کادر پزشکی و کار آن اهمیت داده میشود؟ عنوان‌‌کرد: خود باشگاه‌ها باید متوجه اهمیت بدون کادر پزشکی شوند. اگر این کادر باشد یک بازیکن با خیال راحت وارد تمرین میشود، چرا که میداند اگر خدایی نکرده دچار مصدومیت شد، کادر مجربی هست که به او رسیدگی کند. حتی خیال بازیکن از این جهت که اگر بیماریاي برای خود و خانواده‌اش به وجود بیاید و میتواند گاه و بیگاه در این زمینه با کسی مشورت کند، راحت میشود. باید در این زمینه موضوع اعتمادسازی هم به وجود بیاید.

وي در پاسخ به این سوال که آيا بازیکنان در بازه زماني خاصي تحت کنترل کادر پزشکی تیم هستند يا اين موضوع شامل زمان نمي‌شود؟ توضیح‌داد: اکنون که لیگ هم به پایان رسیده است ما پیگیر وضعيت بازیکنان مصدوم‌مان هستیم و به این‌که آن بازیکن در تیم میماند یا خیر کاري نداریم، بلکه رسالت و اخلاق پزشکي‌مان ایجاب میکند که پیگیر مسايل درمانی آن‌ها باشیم. اکنون هم ما پیگیر مصدومان تیم‌مان كه رضایی، جماعتی و رفیعی هستند، میباشيم و نظارت‌هایمان شامل مقطع زماني خاصی نيست.وی در پايان با اشاره به اعضاي كادرپزشكي يك تيم گفت:‌ کادرپزشکی شامل پزشک، فیزیوتراپ و ماساژور است و البته برخی تیم‌ها پرستار ورزشی هم دارند.

 

منبع خبر : ایسنا

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم

نظرات شما (6 نظر تا کنون)

حمید عکاس
چهارشنبه 07 خرداد 1393 3:11 AM
از مسئولان تیم به ویژه جناب دهکردی درخواست دارم امسال در جذب بازیکن دوسه تا بازیکن باتجربه و بین المللی مثل علی کریمی محرم نویدکیا یا خسرو از استقلال یا همین ایمان مبعلی خودمونو بگیرن که در عرصه بازیای آسیایی از تجاربشون بهره مند شیم. همه خوب میدونن اگه فولاد امسال این فاکتورو داشت مقابل السد پیروز میشدیم و قطعا مقام کسب میکردیم. همین بازی آخر دیدین که نبود غ رضا رضایی چقد ب ضررتیم تمام شد. پس خواهشا اقدام کنید ممنون هوادار ملایری

mohammad.fc
پنج شنبه 01 خرداد 1393 8:57 PM
این دایی کرمی رو هم هوایی کرد این اقای فرکی هم که همه رو علاف خودش کرد یا بگو میمونم یا نمیمونم فرصت رو از دست دادیم.هر کدوم از بازیکناو مربیا از تیم جدا بشن بزرگ ترین اشتباه زندگیشونو کردن

mmj
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 5:59 PM
لطفا رضا نوروزی رو به فولاد برگردونید .

محسن
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 2:00 PM
آقا این چه وضعیه من رو کامنت ها مثبت میذارم ولی یه نمره منفی اضافه میشه....

رضا
سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 6:27 PM
پس افشین چی

 1 2  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1703 - مجموع امتیازات : 3502
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1513 - مجموع امتیازات : 2845
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1465 - مجموع امتیازات : 2682
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1440 - مجموع امتیازات : 2758
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1422 - مجموع امتیازات : 2633
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1295 - مجموع امتیازات : 2021
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---