1403/01/10
17:51
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

گفتگو

چهارشنبه 29 فروردین 1397 14:39

اژدری‌زاده: مطمئنا استقلال و پرسپولیس کمتر از 100 میلیارد هزینه نکردند

فوتبال ایران شوره‌زاری است که یک گل به نام فولاد دارد

 مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، گفت: فوتبال ایران مثل شوره‌زاری است که یک گل در آن قرار دارد که فولاد خوزستان است. فولاد آکادمی خوبی دارد و از محصول این آکادمی هر سال استفاده می‌کند.

به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، فولاد خوزستان در فصل جاری توانست عملکرد خوبی از خود ارائه کند و برخلاف 2-3 سال اخیر که همواره در نیمه پائین جدول بود امسال تا آخرین روزها برای کسب سهمیه تلاش کرد. با وجود این عملکرد خوب فولاد خوزستان از سوی هواداران خود تحت فشار قرار داشت و بارها از بخشی از ورزشگاه صدای نارضایتی بلند شد که این مسئله در نوع خود عجیب بود.علیرضا اژدری‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در مورد شرایط فولاد و حواشی اخیر صحبت‌های زیر را انجام داد.

🔸به هدف‌گذاری‌مان در ابتدای فصل رسیدیم
اژدری‌زاده در مورد اینکه آیا به هدفی که در فصل جاری داشتند رسیدند، گفت:به پایان فصل نزدیک می‌شویم و مسابقات در حال اتمام است. خوشبختانه به هدف‌گذاری‌مان در ابتدای فصل رسیدیم و سعی ما بر این است که تا جایی که در توانمان هست حداکثر امتیاز را کسب کنیم و از برنامه‌ای که داشتیم جلوتر برویم. ما همیشه در اول فصل هدفگذاری می‌کنیم و بر اساس آن حرکت می‌کنیم. واقعیات را در نظر می‌گیریم و بر همان اساس برنامه ریزی می‌کنیم. در نیم فصل اول عملکرد بهتری داشتیم و همین مسئله توقعات را بیشتر کرد. چیزی که عقل و منطق می‌گوید این است که ما بر اساس داشته‌هایمان در اول فصل هدف گذاری کردیم و در صورت امکان می‌خواستیم از اهدافمان هم پیشی بگیریم. ما 6 تیم در رده‌های مختلف داریم. خوشبختانه تیم نونهالان، جوانان و  امیدمان نایب قهرمان کشور شدند که این یک افتخار بسیار خوب است. نوجوانان ما در هفته آینده مرحله نهایی مسابقات را برگزار می‌کنند. تیم بزرگسالان هم دو بازی دیگر در پیش دارد و امیدوارم فصل را به خوبی خوشی به اتمام برسانیم.

🔸از پورموسوی و کادرفنی تشکر می‌کنم
وی افزود: لازم می‌بینم که از کادرفنی و در راس آن سید سیروس پورموسوی تشکر کنم. آنها با تمام وجود برنامه ریزی کردند و بازیکنان در همه مسابقات با نهایت توان تلاش کردند و تا جایی که توانستند به اهداف باشگاه دست یافتند. از هیأت مدیره باشگاه، کارخانه فولاد خوزستان و... که تمام و کمال پشتیبان ما بودند تشکر می‌کنم.

🔸با فعالیت یک جبهه چند جبهه دیگر علیه آن موضع می‌گیرند
مدیرعامل فولاد خوزستان در مورد اینکه سکوها در فصل جاری خیلی علیه تیم موضع گرفتند و در بازی با ذوب آهن هم این اتفاق افتاد خاطرنشان کرد:  در فولاد 5-6 جبهه داریم که اگر هر طرف مشغول به کار شوند جبهه‌های دیگر دست به مخالفت می‌زنند و در این راستا روی سکوها هم عواملی دارند. چیزی که رسالت ما است این است که بر اساس سیاست کلان شرکت فولاد که مالک باشگاه است قدم برداریم. بر این اساس حرکت می‌کنم و گزارش عملکردمان را به مالک باشگاه عرضه می‌کنیم. حواسمان به هواداران واقعی و افراد دلسوزی که فولاد را دوست دارند هست و برای آنها احترام ویژه‌ای قائل هستیم. تلاش می‌کنیم با بهترین نتیجه آنها را خوشحال کنیم. وقتی به بودجه‌ تیم‌های اول و دوم جدول نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که تفاوتی به اندازه زمین تا آسمان وجود دارد. هر چقدر پول بدهید همانقدر هم آش می‌خورید. سیاستی که ما به خرج دادیم برای استان خوزستان بسیار مفید خواهد بود.

🔸95 درصد تیم امسال بومی بودند
وی در مورد اینکه فولاد خوزستان امسال جوانگرایی کرده است، گفت:  اگر دوستان توجه کنند این حرکت را تحسین می‌کنند. سیاست امسال ما همانند سال قبل بومی گرایی بوده است. تیم بزرگسالان ما 95 درصد بومی استان است. کادرفنی هم همین شرایط را دارد. در فوتبال دنیا باشگاه‌هایی که دارای آکادمی هستند سعی می‌کنند بازیکنان را به تیم بزرگسالان تزریق کنند تا هم از لحاظ اقتصادی از این امر بهره ببرند و هم از توانایی آکادمی خود استفاده کنند. سه سال است که بر اساس صلاحدید باشگاه سعی کردیم تمامی بازیکنان و کادرفنی که جذب می‌کنیم بومی استان باشند. با این کار هزینه‌ای که صورت می‌گیرد در اختیار مردم استان است. می‌دانید فقر زیادی در استان وجود دارد و ما با این کار با یک تیر دو هدف زدیم. بازیکنان بومی که مستعد هستند و وضع مالی مناسبی ندارند به پیشرفت می‌رسند و در آینده می‌توانند از لحاظ مالی هم شرایط خوبی داشته باشند. اعتقاد داریم این سیاست بسیار خوب است و این کار فرصتی برای استانی است که شاید بالای 60-70 درصد مردم آن در فقر به سر می‌برند. این کار دعای خیر را برای افرادی که به دنبال خدمت به فوتبال خوزستان هستند به همراه دارد.

🔸بر اساس سیاست‌های مالک باشگاه در مورد آینده تیم تصمیم می‌گیریم
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که تکلیف همکاری با پورموسی در فصل آینده چیست، گفت: قرارداد ما با پورموسوی دو ساله است اما در هر صورت فصل باید تمام شود و کنار یکدیگر بنشینیم و صحبت کنیم. هیأت مدیره جلسه بگذارد و مالک شرکت هم ارزیابی و تصمیم گیری کند. بر اساس سیاست کلانی که به ما ابلاغ می‌شود تیم را می‌بندیم. در این چند سال بر اساس سیاست کلان مالک باشگاه کار کردیم. به غیر از آن من و پورموسوی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. همه ما بر اساس سیاست‌های مالک باشگاه عمل می‌کنیم. اگر امکانش باشد تلاش می‌کنیم تیم را قوی تر ببندیم.

🔸 فوتبال ایران شوره‌زاری است که فقط یک گل به نام فولاد دارد
وی یادآور شد: باز هم تاکید می‌کنم برای خدمت به استان باید همچنان بازیکنان بومی را حفظ کنیم و به محصولات آکادمی اطمینان کنیم. باید این نفرات را برای سال‌های بعد پروش دهیم. فوتبال ایران مثل شوره‌زاری است که یک گل در آن قرار دارد که فولاد خوزستان است. فولاد آکادمی خوبی دارد و از محصول این آکادمی هر سال استفاده می‌کند و تیم‌های آکادمی آن هم همیشه بهترین نتیجه را می‌گیرند. بازیکنان بزرگی در آینده از آکادمی فولاد پرورش خواهد یافت و شرایط روز به روز بهتر می‌شود.

🔸به عملکرد تیم ملی در جام جهانی امید زیادی دارم
باید در پایان صحبت‌هایم بگویم که به عملکرد تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه امید زیادی دارم. بلافاصله بعد از اتمام لیگ اردوهای تیم ملی طبق برنامه کارلوس کی‌روش باید آغاز شود و با کسب یک آمادگی مناسب نتایج خوبی در این مسابقات بگیریم. خواهش می کنم رسانه‌ها کمک کنند تا بتوانیم با یک حمیت و هم نوایی و کار گروهی تیم ملی نتایج خوبی بگیرد و از این مسئله همه در کنار هم لذت ببریم.

🔸استقلال و پرسپولیس کمتر از 100 میلیارد هزینه نکردند
اژدری‌زاده در پاسخ به این سوال که پورموسوی در مصاحبه خود در واکنش به شعار ها علیه مدیریت اعلام کرد اژدری‌زاده نمی‌تواند به زمین بیاید و گل بزند؟ اظهار داشت: ظرفیت ورزشگاه غدیر 50 هزار نفر است و معمولا 2-3 هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند. در این شرایط 40-50 نفر معترض می‌شود و نمی‌توان گفت آنها همه هواداران باشگاه هستند. برخی از این افراد سن کمی دارند و تحت تاثیر برخی تحریکات صورت گرفته قرار می‌گیرند. خیلی از این افراد شاید نتوانند به خوبی مسائل را تحلیل کنند و تحت تاثیر تحریکاتی مثل اینکه فولاد باید قهرمان شود و کسب سهمیه کند قرار بگیرند. اول شدن و کسب سهمیه نیاز به ابزار خاص خودش دارد. درخواست می‌کنم یک روز هزینه‌های تیم قهرمان و مثلا استقلال را بررسی کنید. مطمئنا این دو تیم با مربیان و بازیکنان خوب خارجی که جذب کردند  کمتر از 100 میلیارد هزینه نداشتند. تمام این کارها هزینه‌هایی به همراه دارد. با بودجه کم می‌توان کار خوب کرد اما باید قدم به قدم جلو رفت. امسال تیم ما نسبت به قبل جوانتر بود و خیلی از بازیکنان تغییر کردند. تیم نیاز به زمان دارد تا بتواند به شرایط تاکتیکی هماهنگی برسد. پورموسوی درست می‌گوید. اهداف ما کاملا مشخص است. هماهنگی و صمیمیت خوبی بین بازیکنان و کادرفنی وجود دارد. همه تلاش می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند.

🔸فدراسیون به جای جریمه مالی باشگاه‌ها تیم‌ها را از حضور هواداران محروم کند
مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان یاد آور شد: صدا و سیما فوتبال‌های خارجی را به طور کامل پخش می‌کند. گاهی می‌بینیم تیمی 3-4 گل دریافت می‌کند اما هواداران در نهایت در پایان مسابقه تیم خود را تشویق می‌کنند.  این خیلی با رفتار غیر حرفه‌ای و احساسی که گاهی در ورزشگاه‌های ایران اتفاق می‌افتد فرق دارد. هوادار و تماشاگر فوتبال حق اعتراض دارد اما هیچ کسی حق توهین به دیگری را ندارد. به داور، بازیکن، مربی، مدیر و ... نباید توهین کرد. از فدراسیون درخواست می‌کنم به جای اینکه بعد از فحاشی به داور باشگاه جریمه مالی شود تیم را از بازی با حضور هوادار محروم کنند. باید فرهنگ سازی شود. اگر یک سال این کار را انجام دهیم و هوادار بداند در قبال کار غیر معقول و ناهنجار خود جریمه می‌شود کم کم فرهنگ سازی می‌شود و ورزشگاه‌ها فضای بهتری پیدا می‌کنند. خیلی از هواداران و علاقمندان فوتبال  به دلیل جو موجود در ورزشگاه و حضور برخی افراد که فحاشی می‌کنند به ورزشگاه‌ها نمی‌آیند. باید به سمتی برویم که کسی حق توهین به دیگری را نداشته باشد. هیچ کدام از عوامل برگزاری بازی از نفر اول باشگاه گرفته تا بازیکن و مربی و... نباید مورد بی احترامی قرار بگیرند.

🔸هواداران هم باید از فوتبال اروپا الگو بگیرند
وی افزود: رسانه‌ها باید فرهنگ سازی کنند و نباید اخبار مربوط به فحاشی را پوشش دهند. در این شرایط کم کم فوتبال به شرایط استاندارد می‌رسد. اعتراض را با فحاشی متفاوت می‌دانم. ما در فوتبال از اروپا الگو بر می‌داریم هواداران هم باید از رفتار هواداران اروپایی الگو بگیرند. در اروپا اعتراض با  زدن سوت و دست ابراز می‌شود. در فوتبال هم برد هست و هم باخت. این مسئله دلیل بر این نیست که کسی بخواهد فحاشی کند. فوتبال  این نیست که تیمی در خانه بازنده نشود.

🔸افرادی که هتاکی کردند از جایی تحریک شدند
اژدری‌زاده یادآور شد: اینکه یک عده هتاک هستند دلیل بر این نیست که یک تیم همیشه برنده شود.  افرادی که این رفتار را کردند از جایی تحریک و شارژ شدند. ذوب آهن را در خانه خودش بردیم. در بازی بازگشت مقابل این تیم با شرایط بد جوی به تساوی رسیدیم. به جای اینکه تیم را تشویق کنند تا در ادامه مسابقات روحیه داشته باشد شروع به فحاشی کردند.  افراد بزرگتر و دارای قدرت تحلیل بیشتر نباید اجازه دهند افرادی که سن کمتری دارند تحریک شوند و اقدام به فحاشی کنند. باید همه برای این اتفاق فرهنگ سازی کنند تا ورزشگاه‌های ما روز به روز بهتر شوند. تنها راه جلوگیری از این اتفاق این است که به جای جریمه مالی باشگاه‌ها بعد از فحاشی هواداران را از حضور در ورزشگاه محروم کنند. همه عوامل حاضر در فوتبال و همه انسان‌ها محترم هستند و نباید به کسی فحاشی کرد. هیچ کسی حق فحاشی به دیگری را ندارد.  رسانه‌ها باید پیش قدم شوند و در موج افراد قلیلی که فحاشی می‌کنند قرار نگیرند. اگر این کارها را بکنیم می‌بینیم که کم کم شرایط ورزشگاه‌ها بهبود پیدا می‌کند و وضعیت بهتر خواهد شد.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (0 نظر تا کنون)

  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1665 - مجموع امتیازات : 3464
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1490 - مجموع امتیازات : 2822
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1444 - مجموع امتیازات : 2661
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1415 - مجموع امتیازات : 2733
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1403 - مجموع امتیازات : 2614
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1274 - مجموع امتیازات : 2000
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---