1403/01/10
18:45
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

اخبار

سه شنبه 13 آذر 1397 9:56

قطبی: لیست مازادی به باشگاه نداده‌ام

با تجربه‌تر و موهای سفیدتر به ایران آمده‌ام

سرمربی جدید تیم فوتبال فولادخوزستان گفت: این‌که گفته می‌‌شود، من لیست بازیکنان مازاد و اخراجی تیم را داده‌ام، درست نیست و تجربه من می‌گوید که فعلا بررسی کنم و با جمع‌بندی تیمی، تیم بهتری را برای نیم‌فصل دوم بسازیم.

به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، افشین قطبی در برنامه شب گذشته نود درباه حضور در ایران و انتخاب تیم فولادخوزستان، اظهارکرد: فولاد در ساخت بازیکن و همچنین امکانات لازم برای مربیان و بازیکنان، باشگاه خوبی است. این باشگاه برای مربی‌ای که هدفش ساختن بازیکنان بین‌المللی است، می‌تواند کارهای مثبتی انجام دهد. وقتی شنیدم که باشگاه فولاد دوست دارد برای هدایت این تیم با من صحبت کند و باشگاه فولادآره‌نا را دیدم برای این همکاری علاقه‌مند شدم.

وی با بیان این‌‌که ممکن است که استادیوم فولاد از بهترین‌های آسیا باشد، ادامه داد: به هر حال این‌ها به من انگیزه داد تا با مدیرعامل باشگاه فولاد صحبت کنم و در همین گفت‌و‌گو نیز او توانست قلبش را به من وصل کند. خوزستانی‌ها خیلی خونگرم هستند و احساس کردم که با همکاری یکدیگر می‌توانیم کارهای خوبی انجام دهیم.

*کار گرفتن برای یک مربی ایرانی در کشورهای مختلف سخت است

سرمربی جدید تیم فوتبال فولادخوزستان در پاسخ به این سوال که آیا در مدتی که ایران نبودید عملکرد خود را موفق می‌دانید؟ گفت: تعرف یک فرد موفق بستگی به دید هر فردی دارد. برای یک مربی ایرانی کار گرفتن در کشورهای مختلف سخت است و همیشه باید دو سه برابر مربیان دیگر کار کند،. ضمن این‌که همیشه باید برد بیاوریم و خیلی تلاش کنیم که بمانیم. به نظر من هنوز فوتبال ژاپن بهترین فوتبال آسیا است و من سه سال و نیم در آن‌جا بودم و باید خیلی تلاش می‌کردم. در آن تیمی که بودم، بازیکنان خیلی جوانی داشتم، به صورتی که تیمم جوان‌ترین تیم تاریخ فوتبال ژاپن بود ولی ما توانستیم همیشه در صدر جدول باشیم.

وی ادامه داد: چین یکی از پول‌دارترین لیگ‌های دنیا است و تمام تفکر فدراسیون چین این است که یک لیگ و تیم‌ملی بسیار خوب بسازد و بازیکنان گران‌قیمتی در این لیگ بازی می‌کنند. به هر حال کار کردن در آن‌جا نیز تجربه بسیار خوبی بود و من همیشه شاگرد فوتبال بوده‌ام و فکر می‌کنم رفتن به جایی که باید با مترجم به بازیکن برسیم، کار را سخت می‌کند.

*اکنون با تجربه بیشتر و موهای سفید بیشتری به ایران آمده‌ام

قطبی با بیان این‌‌که ممکن است خیلی از چیزها نداشته باشم ولی این انرژی همیشه بوده و یکی از ملاک‌های من است، افزود: من عاشق فوتبال هستم و وقتی توپ، بازیکن و چمن را می‌بینم، دیگر برایم مهم نیست که خسته‌ام یا کم خوابیده‌ام و خیلی زود خودم را به تمرین و بازیکن وصل می‌کنم. ضمن این‌که افشین قطبی همان شخصی است که در گذشته به ایران آمده بود و فقط اکنون با تجربه بیشتر و موهای سفید بیشتری هستم.

*فوتبال ایران واقعا پیشرفت کرده است

وی در پاسخ به این سوال که اکنون دوست دارید با کدام یک از مربیان ایرانی ملاقات داشته باشید؟ گفت: واقعا برای من فرقی ندارد. فولاد در حال حاضر با 15 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد و هر بازی برای ما مثل یک فینال است. من باید به فوتبال ایران و لیگ برتر ایران و همچنین مربیان و رییس فدراسیون و کسانی که زحمت کشیده‌اند، تبریک بگویم زیرا در این 9 سال که من نبودم، فوتبال ایران واقعا پیشرفت کرده است و این را می‌توان از نظر تکنیک، هیجان و پیشرفت مربیان دید.

سرمربی جدید تیم فوتبال فولادخوزستان افزود: من هم خیلی دوست دارم کمک کنیم تا لیگ برتر ایران را لیگ شماره یک آسیا کنیم. عشقی که در فوتبال ایران است، در خیلی از کشورهای آسیایی وجود ندارد، شاید ایران، برزیل و آرژانتین سه کشوری باشند که عشق به فوتبال در آن کشورها بزرگتر از یک ورزش است.

*استادیوم فولاد آره‌نا رویایی است

وی با بیان‌ این‌‌که استادیوم فولاد آره‌نا رویایی است، گفت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم به ایران بیایم و در چنین استادیومی قرار بگیرم. آقای کشانی، مدیرعامل شرکت فولاد توانسته است کار بزرگی انجام دهد و به نظر من همه باید از نزدیک این استادیوم را ببینند و ان‌شاءالله فولاد بتواند فوتبالی را بازی کند که همه به این استادیوم افتخار کنند. خواهش می‌کنم باشگاه‌های دیگر نیز به این موضوع توجه کنند چرا که اگر می‌خواهیم در فوتبال بین‌المللی خیلی موفق باشیم، باشگاه‌هایی با ابزار و امکاناتی نیاز داریم که به بازیکن اجازه دهند بازی زیبایی انجام دهد و هوادار نیز بازی قشنگیی را ببیند. به هر حال من به عنوان یک ایرانی و کسی که فوتبال را دوست دارد، از مسوولانی که در ساخت این ورزشگاه زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنم و حتی یک ثانیه نمی‌توانم صبر کنم که فولاد در این ورزشگاه بازی کند.

*کیفیت بازیکنان تیم جوانان فولاد، بین‌المللی است

قطبی همچنین درباره تقابل با شاگردانش که برخی همچنان بازی می‌کنند و برخی وارده حیطه مربیگری شده‌اند نیز عنوان کرد: اگر کسی صحبت بدی کند، من ممکن است یکی دو ثانیه ناراحت شوم ولی همیشهد رو به جلو نگاه کنم و همه را دوست دارم. به نظر من تمام فوتبالیست‌ها و مربیان ایرانی زحمت می‌کشند و تلاش کرده‌اند که فوتبال ایران را به سطحی که بهترین آسیا است، برساند. دست همه آن‌ها را می‌بوسم و دوست دارم همه آن‌ها را از نزدیک ملاقات کنم. همه ما می‌توانیم کار بزرگی انجام دهیم و یکی از علت‌های بازگشت من به ایران، این است که می‌بینم نسل بسیار خوبی در حال ورود به فوتبال ایران است که روی این موضوع مربیان و فدراسیون بسیار زحمت کشیده‌اند. من در روز اول حضورم در اهواز، 10 دقیقه از بازی تیم جوانان فولاد را دیدم. که کیفیت بازیکنان‌شان بین‌المللی بود و فکر می‌کنم سه بازیکن فولاد می‌توانند در این سن در هر جای دنیا بازی کند.

*هواداران پرسپولیس مانند خانواده‌ام هستند

وی درباره تقابل با پرسپولیس تیم سابق خود نیز گفت: خیلی سخت است. شک نکنید که پرسپولیس همیشه در قلب من بوده، هست و خواهد بود. هواداران پرسپولیس مانند خانواده من هستند و بازی حساس و مشکلی برای من خواهد بود ولی می‌دانم که هواداران پرسپولیس هم می‌دانند که من کار حرفه‌ای انجام می‌دهم و تلاش می‌کنم بهترین بازی را در نیم‌فصل دوم برابر این تیم انجام دهیم. من فکر می‌کنم برانکو و پرسپولیس بسیار خوب کار کرده‌اند و وقتی از دور به کار این تیم نگاه کردم، به عملکرد دو سال اخیر پرسپولیس افتخار کردم و از آقای برانکو که توانسته این تیم را با همکاری دیگر دوستان بسازد، تشکر می‌کنم.

*لیست مازادی به باشگاه فولاد نداده‌ام

سرمربی جدید تیم فوتبال فولادخوزستان درباره این‌که گفته می‌شود او پیش از حضور در ایران، خواسته است که لیست مازاد فولاد تهیه شود، عنوان کرد:‌ صحبتی که ما با آقای رضایی، مدیرعامل باشگاه فولاد داشتیم، ‌قرار بر این شد که تا بازی با تراکتورسازی تمام کادر فنی بماند و همدل تلاش کنیم که فولاد را در مسیر مثبتی قرار دهیم و نتیجه بگیریم و پس از این بازی نیز به جمع‌بندی خواهیم رسید و تصمیم‌های خوبی برای باشگاه می‌گیریم. همه برای این تیم زحمت کشیدند، من دو روز با فولاد تمرین کردم که واقعا از کیفیت بازیکنان و انگیزه‌ای که نشان دادند، لذت بردم. گفته می‌شود من لیست بازیکنان مازاد و اخراجی تیم را داده‌ام، در صورتی که من هیج لیست مازادی نداده ام و تجربه من می‌گوید که فعلا بررسی کنم و با جمع‌بندی تیمی، تیم بهتری را برای نیم‌فصل دوم بسازیم.

*زمان خداحافظی از تیم‌ملی برای جدایی از بازیکنان اشک ریختم

وی همچنین در پاسخ به این سوال که شما به خوبی از تیم‌ملی ایران جدا نشدید و آیا این موضوع را قبول دارید؟ گفت: من این را قبول ندارم. آن موقع که ما تیم‌ملی داشتیم، مشکلاتی در فوتبال وجود داشت و ما با تلاش، همه را همدل نگه داشتیم. سه بازی متوالی را بردیم و در دیدار با کره‌جنوبی در وقت‌های اضافه باختیم. تمام بازیکنانی که آن زمان با من کار کردند، برادر کوچک و فرزندان من بودند و همه آن‌ها را دوست داشتم. زمانی که از تیم‌ملی جدا شدم، اشک‌های من اشک‌های خداحافظی و غمگینی جدایی از بازیکنان و پرچم ایرانی بود که افتخار کردم برای آن کار کردم.

*ایران همیشه شانس بسیار خوبی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دارد

قطبی در پاسخ به این سوال که تیم‌ملی فعلی را چطور ارزیابی می کنید و آیا برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا شانس دارد؟ عنوان کرد: در تمام جام ملت‌ها تیم ملی ایرانه همیشه شانس خیلی خوبی برای قهرمانی دارد. تیم‌هایی مانند کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و ایران، همیشه بهترین بوده‌اند و وقتی روبه‌روی هم در جام ملت‌های آسیا قرار می‌گیرند، شانس پیروزی برای هر دو تیم تقسیم می‌شود. من فکر می‌کنم آقای کی‌روش برای تیم خیلی زحمت کشیده است و به او برای حضور در جام جهانی تبریک می‌گویم. ساختار دفاعی تیم‌ملی بسیار خوب بوده است و توانسته‌اند تیمی بسازند که افتخار مردم ایران بوده است و ان‌شاءالله که قهرمان آسیا شویم.

*روز فوت مادرم یکی از سخت‌ترین روزها برایم بود

وی همچنین در خصوص عدم حضورش در ایران در زمان فوت مادرش و در حالی که اشکش سرازیر شد نیز گفت: مادر همه افراد برای‌شان عزیز است و هیچ لغتی نمی‌تواند رابطه فرزند و مادر را تعریف کند. مادر من نیز خیلی مهربان و زنی با دانش بود و چیزهای بسیاری از او یاد گرفتم و اکنون با آن ملاک‌ها زندگی می‌کنم. زمانی که مادر من بیمار و فوت شد و نتوانستم به ایران بیایم، یکی از سخت‌ترین روزها برای من بود و هر زمان در مورد آن صحبت می‌کنم، اشک‌هایم سرازیر می‌شود و هنوز این موضوع برای من سخت است.

*سیدجلال حسینی همیشه بازیکن ملی است

قطبی در پایان درباره خداحافظی سیدجلال حسینی از تیم‌ملی نیز خاطرنشان‌کرد: به سیدجلال تبریک می‌گویم زیرا یکی از بهترین دفاع‌های تیم ملی بوده و سال‌ها از مردان بزرگ و خوبی بوده است. از هر روز تمرین با او لذت بردم و آرزوی موفقیت برای او دارم. بازیکنانی مانند سیدجلال هیچ‌وقت از تیم‌ملی خداحافظی نمی‌کنند و همیشه بازیکن ملی هستند.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (4 نظر تا کنون)

جمال باقلایی
جمعه 16 آذر 1397 2:09 PM
باسلام انتخاب آقای قطبی بعنوان سرمربی تیم فولاد را به فال نیک میگریم وامیداورم دوران خوبی درفولاد داشته باشند. من یه توصیه برای آقای قطبی دارم وآن اینست که به تیم های پایه فولادنگاه ویژه ای داشته باشند.جون هرباشگاه آرزوی چنین آکادیمیهای را دارند.بهامید سربلندی فولادوافشین قطبی.

علی
پنج شنبه 15 آذر 1397 12:22 AM
سلام آقای قطبی انسان با سود و دلسوزی هستند فقط مدیریت تیم منسجم بشه و بازیکن خوب جذب کنید.

عباس مکوندی
چهارشنبه 14 آذر 1397 3:57 AM
سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است

منصور
سه شنبه 13 آذر 1397 12:09 PM
سلام:بنظر بنده مهدی طارمی راجذب کنید .

 1  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1665 - مجموع امتیازات : 3464
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1490 - مجموع امتیازات : 2822
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1444 - مجموع امتیازات : 2661
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1415 - مجموع امتیازات : 2733
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1403 - مجموع امتیازات : 2614
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1274 - مجموع امتیازات : 2000
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---