1403/01/09
16:41
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

اخبار

شنبه 29 مرداد 1401 10:52

دقت می‌کردیم پیروز می‌شدیم

نکونام: پرسپولیس فقط یک موقعیت داشت

تیم فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس تهران به تساوی بدون گل رسید.

به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، جواد نکونام سرمربی تیم فولاد در کنفرانس خبری پس از دیدار این چنین گفت: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم دوست دارم درباره هوادارانی که امروز در استادیوم بودند صحبت کنم. واقعا خوشحالم که امروز هواداران به استادیوم آمدند؛ با وجود اینکه بیشتر از ۵۰ درصد بود ما دوست داریم استادیوم ها پر باشند. ما که در فوتبال هستیم می‌دانیم وجود تماشاچی چه نعمتی است. حتی با وجود بی احترامی که هنگام گرم کردن به تیم و بازیکنان ما شد، از حضور هواداران در استادیوم خوشحال هستیم. اما یک نکته برای من خیلی جالب است؛ از شش روز پیش چه اتفاقی افتاد که ما شش روز پیش بدون تماشاچی بازی کنیم و امروز بازی با تماشاگر با باشد؟ هیچکس هم جواب نمی‌دهد. اصلا مسئول فوتبال چه کسی است که جواب بدهد؟ یک نفر جواب بدهد که چه اتفاقی افتاد. ما هفته بعد باید در خانه با تماشاچی بازی کنیم.

* تا تعلیق نشویم چیزی درست نمی‌شود
او ادامه داد: تیم ما میهمان است و تماشاچی های ما را آنطرف استادیوم گذاشته‌اند؛ چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ مگر قانون نداریم؟ قانون تقسیم شدن تماشاچی ها و جایگاه ها مشخص است یا خیر؟ تا زور بالای سر ما نباشد و فوتبال تعلیق نشود، هیچ چیزی درست نمی‌شود. همین نکات ریز است که باعث می‌شود تیم های بزرگ و خوب ما در‌ جام باشگاه های آسیا حضور پیدا نکنند. این یک مسئله ساده و پیش پا افتاده است. همه بازی ها صد هزار هوادار بیایند؛ لذت فوتبال ما همین هواداران هستند و حضور هواداران پرسپولیس برای ما هم خوشحال کننده است. شما بازی‌ پرسپولیس را با ذوب آهن را ببینید؛ زورشان امروز چند برابر شده بود و ما را هم مجبور کردند که بهتر بازی کنیم و بیشتر تلاش کنیم. همه اینها به نفع فوتبال ما است. امیدوارم این مسائل درست شود که فکر نمی‌کنم به عمر ما قد بدهد.

* پرسپولیس فقط یک موقعیت داشت
سرمربی فولاد درباره بازی امروز بیان کرد: تیم ما خوب بازی کرد؛ می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم و فشاری که هواداران روی بازیکنان پرسپولیس برای دویدن و فشار بیشتر می‌گذاشتند، کار ما را مخصوصا در دقایق ابتدایی بازی سخت کرد که یک موقعیت هم به حریف دادیم و در یک جایگیری بد توپ به تیر دروازه خورد. در ادامه توانستیم بازی را کنترل کنیم و پرسپولیس در کل بازی موقعیت دیگری نداشت. اگر دقت می‌کردیم در دو صحنه می‌توانستیم به گل برسیم و اگر در ضد حملات از خودگذشتگی بیشتری داشتیم می‌توانستیم گل بزنیم و بازی را می‌بردیم. اگر بازیکنان در پاس آخر دقت بیشتری می‌کردند می‌توانستیم بازی را ببریم.

* به تیمم امیدوار هستم
وی افزود: به تیمم خسته نباشید می‌گویم که زحمت کشید و دوید و تلاش کرد اما همانطور که هفته قبل گفتم این ۵۰-۶۰ درصد فوتبال و تیم ما است. برخی از بازیکنان ما هنوز شرایط ایده‌آل برای بازی ندارند و برخی هم جدید آمده‌اند. هفته قبل هم گفتم من به این تیم خیلی امیدوار هستم اما هنوز دو هفته گذشته و بازیکنان دیر اضافه شده‌اند و هنوز شرایط ایده‌ایده‌آل نیست اما در آینده خواهید دید که این تیم خوب، منسجم و قابل احترام است.

* تیم ما هنوز کامل نیست
نکونام در پاسخ به اینکه در دو هفته به لحاظ فنی به خواسته خودش رسیده است یا خیر گفت: دو هفته از بازی ها گذشته است. ما از روز اولی که شروع کردیم تیم کاملی نداشتیم اما در این دو هفته من پیشرفت تیم‌مان را در تمرین و مسابقات می‌بینم و کیفیت امروز ما نسبت به هفته قبل قابل قیاس نبود. شما نمی‌توانید مقابل تیم پرسپولیس که فوتبال بازی می‌کند و این تعداد هوادار دارد پا پس بکشید و این کار را برای من سخت کرده بود اما از حضور هواداران خوشحالیم و فوتبال بدون تماشاچی معنی ندارد.

* مهدی شیری چه گناهی کرده است؟
او سپس درباره فرهنگ هواداران و توهین هایی که امروز به او و تیمش شد گفت: چه می‌توانیم بگوییم؟ ما اصلا نمی‌دانیم در فوتبال چه کسی باید چه کار کند. مهدی شیری چه گناهی کرده که زمان گرم کردن فحش بخورد؟ مهدی هاشمی نسب، حسین کعبی، وسط بازی به خود من؛ چرا؟ ما در فوتبال بودیم و این مسائل را دیدیم ولی واقعا زشت است. یکی از افرادی که برای فوتبال تصمیم می‌گیرند، کمیته انضباطی، کمیته اخلاقی یکی جای ما بنشیند و خدایی نکرده ده نفر به آنها بی احترامی کنند. چه کار می‌کنند؟ مگر ما خانواده نداریم؟ چرا؟ چون بازی را نبردید؟ اگر من ببازم بهترین مربی هستم؟ نه.

* سرخابی ها را جدا کنید؛ کسی برخورد نخواهد کرد!
او تصریح کرد: در فوتبال دو تیم با هم بازی می‌کنند که ببرند؛ فلسفه من همین است و دو تیم بازی می‌کنند که ببرند و هرکدام بتوانند می‌برند. هر طور هم که دلم بخواهد بازی می‌کنم؛ مگر هفته قبل کسی توانست ایرادی بگیرد که جلوی من تیم من چطور بازی کردند؟ نه. تیم من امروز فوتبال بازی کرد و همه لذت بردند. تازه این ۵۰-۶۰ درصد توان ما بود؛ تیم ما کامل نیست اما به نظرم پرسپولیس کامل است و شاید یک یا دو مهره لازم داشته باشد. چرا بی احترامی می‌کنید؟ من هر چه بگویم چه اتفاقی می‌افتد؟ می‌توانند تماشاچی های پرسپولیس و استقلال را محروم کنند؟ صد سال بعد هم این اتفاق نمی‌افتد.‌ اصلا نمی‌توانند این کار را بکنند. با احترام به هر دو تیم من درباره فوتبال صحبت می‌کنم؛ اگر اتفاقاتی که در این دو تیم و بیرون از فوتبال و داخل فوتبال رخ می‌دهد، باشگاه هایی که هوادار ندارند انجام بدهند نمی‌گذارند فوتبال بازی کنند. ما باید این دو تیم را جدا کنیم و بقیه هم فوتبال بازی می‌کنند و اگر مقابل این دو تیم هم بی احترامی باشد آمادگی اش را داشته باشند. این اولین بازی بود و تا آخر لیگ هم این اتفاق می‌افتد و کسی نمی‌تواند کاری کند. به همین صراحت!

* در مورد اعتراض طرفداران حرفی ندارم
او در مورد اعتراض هواداران پرسپولیس به اتلاف وقت بازیکنان تیمش گفت: من جواب هواداران را هم باید بدهم؟ جواب هوادار را که نباید بدهم. شما سوال خودت را بپرس!

* پول زیرمیزی در فوتبال ایران وجود دارد
نکونام درباره انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان اظهار داشت: ما در کشورمان که یک بخشی فوتبال است، مگر همه می‌دانند هرکسی چقدر می‌گیرد؟ فوتبال هم مثل بقیه مشاغل و رشته‌هاست. در دنیا که ما قطعا جدا از دنیا هستیم در فوتبال. اتفاقاتی می‌افتد که آدم نمی‌داند چه کار کند. من در اروپا بازی کردم کم و بیش، بغلی من نمی‌دانست چقدر می‌گیرم. رفیق صمیمی من بود و به خانه‌ام رفت و آمد داشت اما نمی‌دانست چقدر می‌گیرم. با کریم انصاری‌فرد در اوساسونا هم‌تیمی بودیم و من نمی‌دانستم و نمی‌دانم که چقدر حقوق می‌گرفت. اصلا چرا باید بدانم؟ هرچقدر که گرفته... فوتبال است دیگر، این همه تماشاچی را چطوری کشاندید استادیوم؟ برای تیم‌ملی و استقلال و پرسپولیس چطور می‌کشانید؟ برای جذابیت فوتبال و بازیکنانش. بعد هم آن اعداد و ارقام شک نکنید دروغ است و یک سری پولهای زیرمیزی و رضایتنامه هست که اصلا لحاظ نشده است. من می‌گویم فوتبالیست و بازیکن و هرکسی در فوتبال است، هرچقدر می‌گیرد نوش جانش.

* 60 هزار نفر به ما فحاشی کردند
سرمربی فولاد افزود: ببخشید ما نشستیم روی نیمکت و 60 هزار تماشاچی به ما فحاشی می‌کند. من کلی می‌گویم؛ اینکه شفاف سازی بشود یا نه، اصلا اینطور نیست که مشخص شود و اعداد واقعی را متوجه شویم. مثل سقف قراردادهاست. سقف قرارداد گذاشتند اما اصلا نمی‌شود اجرا کرد و اصلا درست نیست در یک سری چیزها ورود کنیم به خاطر اینکه هزار و یک اتفاق در همه رشته‌ها هست و هرکسی به اندازه توجهی که به آن رشته می‌شود و پولی که در آن وجود دارد، پول می‌گیرد. تبلیغات محیطی چقدر هست؟ در انگلیس 85% پول باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی است، تیمی که در اسپانیا معمولی است، 30 میلیون دلار می‌گیرد چرا؟ چون حق پخش دارد.

* اول ساختار را درست کنید؛ بعد قرارداد را منتشر!
او در مورد قوانین در خارج از کشور توضیح داد: آنها فقط به اداره مالیات اعلام می‌کردند و اصلا علنی اعلام نمی‌شد. من خدمت شما بگویم، چیزهایی در فوتبال هست که نمی‌شود به رقم واقعی قرارداد دسترسی پیدا کرد. مثلا پول خانه برای کسی که در تهران زندگی می‌کند، اضافه می‌کنند. این‌ها چیزهایی است که نمی‌شود در موردش صحبت کرد. مثلا پول رضایت‌نامه می‌دهند. اینها چیزهای ساختاری است که باید درست شود و با اعلام مبالغ درست نخواهد شد.

* هیچ فشاری برای قهرمانی روی ما نیست
جواد نکونام درخصوص حضور تیمش در بین مدعیان به دلیل جذب چند ستاره عنوان کرد: ما بعد از دو سال یارگیری کردیم و تا چند یار گرفتیم، گفتند اوه اوه اوه! ما دو سال یار نگرفتیم و تا چند خرید داشتیم آمدیم در چشم. در فوتبال هر تیمی را بخواهند بزنند می‌گویند کهکشانی است. این در ایران مُد شده. تیم ما با چهار تیم قابل قیاس نیست. ما تازه امسال یار گرفتیم؛ نیم فصل دوم پارسال بازیکنانی را گرفتیم که سایر تیمها نمی‌خواستند و آمدند در تیم ما ستاره شدند. ما حداقل باید یک بار دیگر یار بخریم تا به جمع چهار تیم بالا برسیم. ما برای اینکه قهرمان شویم و یک پله بالاتر باشیم و یک گل بیشتر بزنیم، کلی زحمت می‌کشم اما هیچ فشاری روی ما نیست. امسال تازه اول کار ماست و شرایط طوری نیست که در مورد این صحبتها، چیزی بگوییم. مخصوصا نزدیک بازیهای بزرگ این حرفها می‌شود اما هیچ فشاری روی تیم ما نیست.
ما از بازی اول تا آخر تلاش خواهیم کرد، نه می‌خواهیم قهرمان شویم و نه پانزدهم، هر بازی باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و بهتر از قبل باشیم.

* وریا برای من یک الگوست
وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد وریا راضی است، گفت: بله.
بازیکنان بزرگ به تیم لول و شخصیت بزرگ می‌دهند. مانند ایوب ، ساسان و‌احمد که کاپیتان های تیم ما هستند. وریا بازیکنی فوق‌العاده باشخصیت است و از نظر فوتبالی نیازی نیست در مورد او صحبت کنیم و بهترین بازیکن چند سال اخیر سمت راست فوتبال ما بوده. رفتار حرفه‌ای دارد و اینکه خیلی زود در تیم ما جا افتاد، برای خود من هم قابل باور نبود. فکر می‌کردم نتواند امروز بازی کند چون دیر اضافه شده بود اما تا زمانی که در زمین بود فوق‌العاده بازی کرد و از او ممنون هستم. از کاپیتانها ممنونیم که تلاش می‌کنند که تیم زودتر شکل بگیرد و از وریا هم متشکرم و برای من هم یک الگو است.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (0 نظر تا کنون)

  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1665 - مجموع امتیازات : 3464
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1490 - مجموع امتیازات : 2822
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1444 - مجموع امتیازات : 2661
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1415 - مجموع امتیازات : 2733
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1403 - مجموع امتیازات : 2614
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1274 - مجموع امتیازات : 2000
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---