FooladFc.ir

منصوریان: سه هفته قبل به باشگاه گفتم تمام بازیکنان را می‌خواهم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان می‌گوید بازی فردای تیمش برابر آلومینیوم اراک، "سخت و جاندار" خواهد بود.
به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال فولاد در نشست خبری پیش از بازی با آلومینیوم اراک، اظهار کرد: به آخرین ایستگاه لیگ رسیدیم؛ هفته‌ای که برای همه تیم‌ها حائز اهمیت است، به خصوص برای ما که با رقیب‌مان پایاپای پیش می‌رویم و فردا تیم هفتم جدول مشخص می‌شود. با توجه به اینکه در طول هفته تمام وقت‌مان را گذاشتیم و می‌دانیم که شرایط تاکتیکی بازیکنان‌شان چطور است، قطعا بازی جان‌دار و سختی خواهد بود. به آنها خوش‌آمد می‌گوییم و امیدواریم فردا با یک بازی خوب و نمایش دلپذیر بتوانیم سه امتیاز را در خانه نگه داریم.

او ادامه داد: با توجه به صحبتی که با مدیریت باشگاه و آقای دکتر شعبانی و آقای دکتر رضایی و اعضای هیئت مدیره شد، بازی فردا برای هواداران رایگان شد و تمام هواداران ما این شانس را دارند که در آخرین بازی لیگ با بازیکنان دیدار داشته باشند و بازیکنان بتوانند در آرامش کامل و حمایت همه جانبه هواداران در این منزلگاه آخر را هم به سرمنزل خوبی برسند.

منصوریان درباره غایبان فولاد برای این مسابقه توضیح داد: آمادگی کامل داریم و فقط یکی دو بازیکن چهار کارته هستند. در خصوص مصدومیت هم فقط کمی در مورد مچ پای سینا مریدی نگران هستیم که اگر پزشکان او را به ما برسانند، فردا جزو نفرات ما قرار می‌گیرد و اگر نه نفرات لایق خیلی خوبی را که داریم، به لیست‌مان اضافه می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در مدت حضورش در فولاد به اهداف خود رسید یا خیر گفت: ما ابتدا امیدوار بودیم که تیم‌های بالای ما تعداد بردهای کمتری داشته باشند و ما در مسیر، آنها را بگیریم اما متاسفانه برای ما و خوشبختانه برای رقبایمان، همزمان با ما مس رفسنجان و تراکتور شروع به برد کردند و فقط گل‌گهر مقداری بدشانسی آورد که آن هم به قدری پیش از حضور من در اهواز امتیاز جمع کرده بود که در بدترین شرایط دو پله سقوط داشت. جدا از سه تیم اول که فاصله‌شان ۱۵-۲۰ امتیاز شده بود، امیدوار بودیم که مابقی تیم‌ها را در طی هفته‌های آخر بگیریم که با توجه به بردهای متوالی آنها خیلی سخت بود و ما توانستیم پایاپای پیش برویم. پشت سری‌های ما هم تیم‌های بسیار قابل احترامی هستند و اگر مواظبت نمی‌کردیم، ممکن بود آسیب بخوریم. من تیم را نهم جدول تحویل گرفتم و به دوستان هم گفتم اگر روی روال باشیم می‌توانیم رتبه ششم و پنجم را هم ببینیم اما تیم‌های بالای ما پشت سر هم بردند و حتی تراکتور خودش را جدا کرد و به رتبه چهارم رسید.

سرمربی فولاد ادامه داد: در مجموع دو سه هدف را دنبال می‌کردیم که ابتدا یک جایگاه مناسب برای تیم بود اما مهم‌ترین بحث‌ ما هم بحث تاکتیکی بود که ببینیم چقدر می‌توانیم روی بچه‌ها برای فصل جدید حساب کنیم. خدا را شکر حالا که ۱۰ هفته گذشته، می‌بینم که تیم ما بیشتری روی ایستگاه‌های نوسانات روحی گیر کرده بود و وقتی از این نوسانات روحی رهایی پیدا کردند، بازی‌های فوق‌العاده‌ خوبی ارائه دادند؛ از جمله بازی هفته قبل که من عیب می‌دانم که بازی باشگاه ما پخش نشد و با مدیریت محترم هم صحبت کردم که دفعات بعد اگر مثل بازی با هوادار باشد، سریعا تمهیدات لازم دیده شود و از طریق آنتن، برنامه‌های دیگر و یا شبکه بازی پخش شود. بچه‌های ما بازی بسیار خوبی انجام دادند و فوق‌العاده از آنها راضی بودم. خیلی از شکل تاکتیکی تیم و عملکرد بچه‌ها راضی هستم و سه هفته قبل به باشگاه اعلام کردم تمام بازیکنان خیرالموجودین فعلی را می‌خواهم که در این صورت از لیست بزرگسالان تقریبا ۱۲ نفر پر می‌شوند و مابقی به رده زیر ۲۳، زیر ۲۵ می‌آیند و حتی ما بازیکن زیر ۱۸، ۱۹ و ۲۰ سال هم داریم.

او در ادامه عنوان کرد: از بازیکنان خیلی راضی هستم و امیدوارم فردا کارمان را تکمیل کنند. نسبت به بستر مالی موجود و باقی‌ پولی که برای باشگاه مانده بود، ما سعی کردیم با مدیرعامل محترم طوری ارنج کنیم که به نقطه صفر نرسیم  و شرایط تیم به هم‌ نخورد ولی از آرامش بچه‌ها و نحوه برخورد بچه‌ها با کادر جدید خیلی راضی بودم. آنها خودشان را بازنده قبول نکردند و نمی‌پذیرفتند که نهم جدول هستند و بسیار بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتند. ما الان به یک صلابت تیمی رسیدیم. یک جاهایی بازیکنان دست باشگاه را گرفتند و یک جاهایی باشگاه دست بازیکنان را گرفت. در مجموع اتحاد و همدلی خوبی داشتیم و حتی سال‌های گذشته بستر مالی بهتری برای پرداخت به بازیکنان فراهم بوده و باشگاه در پایان لیگ نزدیک به ۹۵ درصد پرداختی داشته اما الان بچه‌های ما با فراغ بال و بدون توجه به مسائل مالی برای تیم‌ و هواداران خاص خودشان می‌جنگند و این برای من کاملا قابل احترام و قابل اتکا است و می‌شود در سال آینده هم به این بچه‌ها اعتماد کرد.

منصوریان با تمجید از باشگاه فولاد بیان کرد: دیروز با مدیرعامل محترم جلسه داشتم و از اینکه شرایط مالی طوری شد که بچه‌ها با حدود ۷۵ درصد لیگ را به پایان می‌رسانند، ناراحت بود. حتی اعضای محترم هیئت مدیره و رییس هیئت مدیره، آقای رضایی هم ناراحت بودند و می‌گفتند شاید اولین سالی بوده که این اتفاق رخ داده است اما خوش حسابی و خوش برخوردی فولاد در حوزه مالی، این شانس را به بچه‌های ما داد که به باشگاه‌شان اعتماد کنند. یک جاهایی مثل بازی با الهلال و الفیصلی باشگاه به بازیکن پاداش خوبی می‌دهد و یک جاهایی هم با یک ارتباط خوب سعی می‌کند تعادل را حفظ کند. در مجموع تجربه‌ام از این ۱۰-۱۱ هفته این است که فولاد یک باشگاه بسیار بزرگ به لحاظ لجستیکی و امکانات است اما در تفکر باید فونداسیون و پیکره باشگاه تغییر کند. اگر قرار باشد فولاد را با جایی مقایسه کنیم، فقط می‌توانیم به صرف یک تیم مقایسه کنیم؛ هم‌نام ما در اصفهان. بیس کار را آقای ساکت در سال ۸۱ بسته و تفکرش را مثل بتن در زمین فرو کرده و نوسان‌دار جلو می‌روند و دو سه سال یک‌بار افت می‌کنند اما دوباره خیز برمی‌دارند.

سرمربی فولاد افزود: ما هم باید یک شکلی مثل فولاد پیدا کنیم و حواشی را هم از دور تیم کم کنیم؛ حاشیه‌هایی که من گاهی با کادرفنی صحبت می‌کنم، خنده‌مان می‌گیرد. حواشی خنده‌دار زیادی داریم اما اگر تفکر حرفه‌ای وجود داشته باشد، فولاد می‌تواند در آینده یکی از بزرگترین قطب‌های فوتبال باشد. اساسا ما کار خیلی خوبی را با مجموعه آکادمی شروع کردیم و این بستر را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم از جنس تیم بنزین سبزمان به مراتب هم تولید کنیم، هم بفروشیم، هم ترانسفر کنیم و هم به سرمایه اصلی باشگاه تبدیل شود. در مجموع من ممنونم از مردم اهواز و استان خوزستان. خداوند به من این لیاقت را داده که برای دومین سال در خدمت مردم خونگرم خوزستان باشم که خیلی بامعرفت، دوست‌ داشتنی و میهمان نواز هستند و امیدوارم این میهمان نوازی به استادیوم ما هم کشیده شود.

او درباره برنامه‌‌اش برای فصل آینده توضیح داد: ما احتمالا پنج بازیکن جدید بگیریم و فکر نمی‌کنم بیشتر از سهمیه‌مان بازیکن جذب کنیم. ما می‌توانیم هفت بازیکن جذب کنیم و در صورتی جذب می‌کنیم که بازیکنی با ما به توافق نرسد. اولویت من، فقط تیم خودمان است و جاهایی هم که بازیکنی تخلیه شود و با ما ادامه ندهد، ما به جای او بازیکن می‌خریم. همچنین سعی می‌کنیم بار را هم از روی دوش ساسان برداریم؛ او در این فصل خیلی تحت فشار بوده و سعی می‌کنیم حتما دو سه بازیکن از جنس ساسان بیاوریم تا انرژی ساسان تخلیه شود. او هم با ایوب تیم را مدیریت می‌کردند که جا دارد از ساسان، ایوب، بزرگترهای تیم و همچنین اشکان تشکر کنم. من این دو بازیکن را با قاسم حدادی‌فر در ذوب آهن مقایسه می‌کنم که در این باشگاه حل شده و شناسنامه فوتبال ذوب آهن است. این دو بازیکن هم شناسنامه فوتبال فولاد هستند. شاید خیلی از شما در روزهای سخت درددل‌های ما را نشنیدید اما آنها شنیدند و تیم را برای ما هدایت کردند. ساسان در داخل زمین هم باید بار زیادی به دوش می‌کشید و بیرون از زمین باید با ایوب والی تیم را رهبری می‌کرد. خیلی سخت است تیمی مثل فولاد با ستاره‌های خوب، یک‌باره نهم جدول باشد و سرمربی و گروهش را از دست بدهد و بخواهد بلند شود. من تجربه زیادی در استقلال در سال‌های بازیگری‌ام داشتم و می‌دانم کار سختی است اما تیم ما در این کار موفق شد.

منصوریان در‌ پاسخ به خبرنگاری که معتقد بود حیف است که فولاد در این فصل برای قهرمانی نمی‌جنگد، گفت: من خیلی ناراحت هستم که برای سهمیه نمی‌جنگیم اما تیم‌های بالای ما خیلی خوب کار کردند. تیم آقای ربیعی و تیم آقای خمس خیلی خوب کار کردند. امیدوار بودیم که در تداخلات و یا در بازی مستقیم به هم بخوریم و از آنها عبور کنیم اما نخوردیم. انشاالله سال آینده بتوانیم یک تیم پرقدرت داشته باشیم. درست است که شاید در توازن مالی نتوانیم با سه تیم اول وارد جنگ شویم اما امیدوارم خیلی جاها بتوانیم با همدلی و وحدت تاکتیکی خیلی خوب، در مسیر سخت‌مان پیش برویم. امیدواریم همه بازیکنان با ما تمدید کنند.

سرمربی فولاد درباره تاثیر حضور مربیان خارجی در لیگ برتر فوتبال ایران بیان کرد: قطعا وقتی مربیان خارجی با علم بالا می‌آیند، می‌توانند خیلی کمک کنند. فلسفه من این است که اگر یک مربی بتواند چیزی بالاتر از دانش مربی داخلی ارائه بدهد، بسیار قابل احترام است. فرقی نمی‌کند من با پاسپورت ایرانی باشم یا یک نفر با پاسپورت کشور دیگری اما قطعا حضور مربیان سرشناس تاثیر بسیار مثبتی در فوتبال ما می‌گذارد. شما اگر به تاریخ هم نگاه کنید، ردپای چند مربی بزرگ را در رده ملی و باشگاهی می‌بینید و من امیدوارم مربیان خودمان تلاش بسیاری داشته باشند که هم به این مربیان برسند و هم از آنها عبور کنند و فعالیت‌شان در فضای علمی را به قدری زیاد کنند که وقتی یک بازیکن به تمرینات می‌آید، در‌ راه تمرین به خانه مربی خارجی و ایرانی را مورد مقایسه قرار بدهند و به این نتیجه برسد که می‌شود به مربی ایرانی هم اعتماد کرد و وقتی که مربی خارجی خوب هم بیاید، صد درصد قابل احترام است.

او ادامه داد: ساپینتو، مورایس، خمس به اضافه هوگو آلمیدا که دوره بازیگری بسیار خوبی دارد، یک انگیزه خوبی را برای رقابت بین مربیان ایرانی و خارجی ایجاد کرده‌اند و امیدوارم سال آینده همین رقابت وجود داشته باشد. من همیشه در کلاس پرولایسنس می‌گفتم به کلاس اکتفا نکنید. کلاس فقط یک مدرک است. شما شش تا یک ماه در کلاس می‌نشینید و فکر نکنید با این کلاس خیلی موفق می‌شوید. از صبح که بلند می‌شوید باید در فضای علمی کارتان باشید تا لحظه‌ای که می‌خواهید بخوابید.

سرمربی فولاد خطاب به مسئولان سازمان لیگ عنوان کرد: در‌ چند روز اخیر می‌خواستم از سازمان لیگ یک‌ خواهشی کنم. هر سال دو هفته آخر را همزمان برگزار می‌کنند، به نظر من می‌شد با توجه به اینکه دو سه سهمیه در استان خوزستان هستند، بازی‌ها را به جای ساعت ۶، ساعت ۸ برگزار کنند تا هوا بهتر شود. ما در این هوا تمرین می‌کنیم. امروز هوا ۴۳ درجه است و برای تیم‌های حریف سخت می‌شود. امسال یک الگو باشد و اگر قرار است سال آینده هم لیگ در این زمان به پایان برسد، ما بازی‌ها را ساعت ۸ برگزار کنیم. ما در این آب و هوا هستیم و مشکل نداریم اما شرایط برای رقبایی که در این هوا به اهواز، آبادان و مسجدسلیمان می‌آیند، سخت خواهد شد. این هم یک ایده است و اگر در در نظر بگیرند، خوب می‌شود.

منصوریان در پایان خطاب به خبرنگاران گفت: در مجموع از شما بابت فضای رسانه‌ای که برای من و گروهم درست کردید، تشکر می‌کنم. ما هیچگونه حاشیه‌ای در این ده هفته نداشتیم. روی گل شما را می‌بوسم و بعد از سال‌ها مربیگری کاملا می‌فهمیدم که فضای شما، یک فضای حمایتی در کل استان برای سه تیم است، به خصوص فولاد که نماینده آسیایی بوده است. هیچوقت از من سوالات عجیبی نکردید که من را به چالش بکشید و امیدوارم ما هم ظرفیت‌مان را بالاتر ببریم و آماده سوالات سخت باشیم.

کد خبر : 11095 - چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 22:54
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به باشگاه فولاد خوزستان است