1403/01/10
3:54
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

اخبار

جمعه 30 دی 1401 22:37

نکونام: برخی قوانین در فوتبال ما خودزنی است؛ قوانینی داریم که خنده دار است

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در فوتبالمان قوانینی داریم که خودزنی می‌کنیم. اصلا نیازی نیست که عربستان ما را ببرد، ما خودمان می‌بازیم.

به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، جواد نکونام سرمربی فولاد بعد از تساوی بدون گل مقابل نفت آبادان در نشست خبری اظهار داشت: این بازی مسابقه‌ای بود که می‌دانستیم باید از تک موقعیت‌هایمان استفاده کنیم زیرا آبادان تیم خیلی خوبی است که با برنامه بازی می‌کند و کاملا متحول شده است.
*مربی برزیلی، نفت آبادان را کاملا متحول کرده است
وی افزود: حضور این مربی برزیلی نفت آبادان را کاملا متحول کرده است. با پرسی که در وسط زمین می‌گذارند سعی می‌کنند تیم حریف را به اشتباه بیندازند. با این حال ما دو موقعیت خیلی خوب داشتیم که نتوانستیم بازی را ببریم. در نیمه اول می‌توانستیم به حریف گل بزنیم. ما هیچ موقعیتی به تیم حریف ندادیم، توپ‌هایمان در نیمه اول گل نشد، در نیمه دوم هم روی دو ضربه ایستگاهی دو موقعیت خیلی خوب داشتیم که نتوانستیم برنده شویم. مشکل تیم ما که همان کمبود بازیکن است و دوباره با آن مواجه شدیم. مدتی است با این مشکل درگیر هستیم. هیچ اتفاقی هم هنوز برای ما رخ نداده و کاملا از این مسئله ناراحت هستم، چون تنها نماینده فوتبال ایران در آسیا هستیم اما هیچکس هیچ کمکی به ما نمی‌کند.

* فیفا لولوخورخوره نیست. مدام فیفا، فیفا نکنید
سرمربی تیم فولاد خوزستان اظهار داشت: صادقانه می‌گویم، اگر استقلال و پرسپولیس که هوادار دارند به فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، فشار می‌آوردند، هزار اتفاق تا الان رخ داده بود. این در حالی است که بازیکنان خارجی هر جور که می‌خواهند رفتار می‌کنند. تا صحبتی هم می‌شود موضوع فیفا را پیش می‌کشند. قطعا نفت آبادان و همه تیم‌های دیگر این مشکل را دارند. تا چیزی هم می‌گوییم صحبت فیفا می‌شود ولی فیفا لولوخورخوره نیست. مدام فیفا، فیفا نکنید. ما یک معضلی داریم. آن طور که من می‌دانم بخش حقوقی ما قراردادی را با بازیکن امضا کرده که نمی‌توانیم بازیکن را بیرون کنیم. بازیکن را از لالیگا به ایران آوردیم که بازی کند، اما قبل از بازی به ما می‌گویند که نمی‌تواند بازی کند.

* قوانینی داریم که خنده دار است
وی افزود: یک هفته تمرین کرده‌ایم که این بازیکن بازی کند. از اسپانیا به احترام ما و به احترام دوستی که داریم به تهران آمده است، ولی دو هفته است که نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. قوانینی داریم که خنده‌دار است. این در حالی است که ما با الفیصلی عربستان بازی داریم. آن تیم دارد با 6 بازیکن خارجی بازی می‌کند، من یک بازیکن خارجی دارم که دروازه بان است و بازی می‌کند، دو بازیکن دیگر خارجی را هم نمی‌دانیم باید چه کنیم. بازیکن از لالیگا به ایران آورده‌ایم نمی‌توانیم به لیست اضافه‌اش کنیم. در فوتبالمان قوانینی داریم که خودزنی می‌کنیم. اصلا نیازی نیست که عربستان ما را ببرد، ما خودمان می‌بازیم. من از الان این را می‌گویم در جلسات رسمی هم به مسئولان باشگاه اعلام می‌کنم چون نیازی نداریم کسی ما را اذیت کند، ما خودمان در فوتبال ایران خودمان را آنقدر اذیت می‌کنیم که به مشکل می‌خوریم.

*باشگاه فولاد تاکنون یک هزار تومانی به کسی بدهکار نبوده
وی افزود: به فدراسیون نامه زدیم و خواهش کردیم که 24 بازیکن با خود به آسیا ببریم و بتوانیم مثل پارسال دو بازیکن خارجی هم به لیست اضافه شود، اما نمی‌توانیم بازیکن را اخراج کنیم. پولش را هم می‌دهیم. باشگاه فولاد تاکنون یک هزار تومانی به کسی بدهکار نبوده و همه شما این را می‌دانید. هیچ بدهی از لحاظ مالی ندارد، از نظر ضمانت مورد تایید همه فوتبالیست‌هاست. اما جالب است که نمی‌توانیم کاری که باب میل‌مان است انجام دهیم. هیچ خلافی هم نمی‌خواهیم کنیم، به چه کسی باید بگوییم.
*استقلال و پرسپولیس جای ما بودند چه اتفاقی می‌افتاد؟
نکونام ادامه داد: اگر استقلال و پرسپولیس جای ما بودند چه اتفاقی می‌افتاد؟ خوشحالم برای استقلال و پرسپولیس چنین اتفاقاتی نمی‌افتد چون آنها تیم‌های پرطرفداری هستند و در هر حال باید در بالاترین حالت باشند. من اکنون سوال می‌کنم؛ فولاد نماینده ایران در آسیاست و اول اسفند باید بازی کنیم. دقیقا یک ماه دیگر و این وضعیت تیم ماست. نقل و انتقالات هم این هفته به پایان می‌رسد. بازیکنانم مصدوم شده‌اند،‌ دست من نبوده است. 3 بازیکن را از لیست کنار گذاشته‌ام. شما می‌بینید که الان چند هفته است من با چه بازیکنانی بازی می‌کنم و تعویضی نمی‌توانم بکنم.
*بازیکنان من دارند جان می دهند؛ فقط به احترام آن ها امروز روی نیمکت نشسته ام
سرمربی فولاد افزود: سعید واسعی که مدت‌هاست بازی نکرده به دلیل اینکه بازیکن ندارم او را به بازی گرفته‌ام. 35 دقیقه امروز برای من بازی کرده است،‌ فوق‌العاده هم بازی کرد. بازیکنان من دارند جان می‌دهند. به خدا شرمنده‌شان هستم. فقط به احترام آنها روی نیمکت نشستم. دوستان همه می‌دانند سه روز است که من اصلا حالم خوب نیست. نمی‌توانستم کنار زمین بایستم. به احترام بازیکنان روی نیمکت نشستم. آنها دارند جانشان را می‌دهند و واقعا شرمنده‌شان هستم.

*ماهم ۳۰ درصد گرفته‌ایم
سرمربی تیم فولاد خوزستان با اشاره به شرایط مالی باشگاه، عنوان کرد: اگر همه تیم‌ها اعتراض می‌کنند که 30 درصد گرفته‌اند، من الان می‌گویم که فولاد خوزستان هم فقط 30 درصد از قراردادها را گرفته، اگر کسی می‌گوید که بیشتر گرفته بیاید بگوید. چرا! در جاهایی به صورت یواشکی به بازیکنان پول داده‌اند که من مخالف آن بودم. یکی دو نفر 40 درصد گرفته‌اند،‌ نگویند ما پول 40 درصد را داده‌ایم.


*کل مشکلات زندگی فوتبالی‌ام با مشکلات امسال فولاد برابری می‌کند
وی افزود: اینقدر امسال مشکلات داشتیم که به اندازه مشکلات کل فوتبال بوده است. کل مشکلات زندگی فوتبالی‌ام با مشکلات فولاد برابری می‌کند. نمی‌دانید چه اتفاقاتی امسال برای من افتاده است، اتفاقاتی که اصلا به من مربوط نبوده است. یکی دیگر خلاف می‌کرده ما باید جواب می‌دادیم. یک جای دیگر اتفاق افتاده من باید جواب بدهم. بازیکن مصدوم شده من نمی‌توانم بازیکن بگیرم. این مسائل به من مربوط نیست. من باید اینجا مربیگری کنم. خدا را شکر تاکنون توانسته‌ایم برای خودمان آبرویی دست و پا کنیم. امسال اتفاقاتی افتاده که نمی‌دانیم چه کنیم. الان به نشست خبری آمدم تا این اتفاق بیفتد و بگویم که ما نماینده فوتبال ایرانیم.


*ما اینجا تنهاییم!
نکونام عنوان کرد: از لحاظ اعتبار حضور در آسیا برایمان خوب است اما ما اینجا تنهاییم. از رئیس فدراسیون خواهش می‌کنم، رئیس سازمان لیگ ورود کنند، ببینند چه خبر است. در این برنامه‌ای که داده‌اند. چگونه است که تیم‌ها این همه ضربه می‌خوردند،‌ چه جور است که ما در کشور خودمان نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. من یک مثال برایتان می‌زنم عبدالکریم حسن مرد سال فوتبال آسیاست. بازیکن تیم ملی قطر. جوابی مختصر و مفید داده که به نظر من قابل احترام است. کاری به آن ندارم. فوتبال قطر بازیکنش را تعلیق می‌کند، ما اینجا هیچیم. خودمان خودمان را می‌زنیم.

*از سال 91 هنوز طلبکارم
وی ادامه داد: نیازی نیست اما اگر نیاز باشد و جواد نکونام از باشگاهی طلب داشته باشد محال و غیرممکن است که 20 سال دیگر به پولش برسد. هنوز هم طلب دارم، 7-6 سال گذشته است. از سال 91 هنوز طلبکارم. اینها را درست کنید. تیم من می‌خواهد 30 بهمن در آسیا بازی کند، مسئولان فوتبال کشور لطفا به من جواب بدهند. با همه هم با احترام صحبت می‌کنم. به من جواب بدهند و به من بگویند چه باید بکنم. من لیست و برنامه‌ام را روی میز می‌گذارم. می‌گویم شما به من بگویید چه کنم. یک بازیکن به کشورمان بیاید و هر کاری که دلش می‌خواهد بکند، ما هیچ کاری نتوانیم بکنیم. مشکل از خودمان است.


*مگر کسی می‌تواند در فوتبال این‌گونه رفتار کند؟
سرمربی فولاد افزود: مشکل از قراردادهایمان است. مشکل از قوانین‌مان است. من در دنیا فوتبال بازی کرده‌ام. همه اینها را دیده‌ام. همه اینها را کشیده‌ام. مگر کسی می‌تواند این‌گونه رفتار کند در فوتبال؟ فوتبالیست باید کارش را انجام بدهد. اگر باشگاهی بدحساب و بدهکار و پنجره بسته‌ای داشته باشد، بله، شرایط فرق می‌کند. ما دو سال با پنجره بسته کار کردیم، اما اکنون همه چیز شسته و رفته است؛ اما هیچ چی!. اصلا نباید چنین اتفاقی در فوتبالمان بیفتد. به ضرر خودمان است. مثلا فردا روزی نفت آبادان می‌خواهد بازیکن بگیرد، هزار جور داستان برای بازیکن درست می‌کنند. ببخشید مردم و هواداران نفت آبادان چه گناهی کرده‌اند؟ تیمشان چه گناهی کرده؟ این برای همه کشورمان است.


*آخر هم، همه می گویند جواد نکونام!
وی عنوان کرد: اما چون من به عنوان اولین نفر به این درد گرفتار شده‌ام این صحبت را انجام می‌دهم که خدای ناکرده 6 ماه یا یک سال بعد خواستیم بازیکنی بگیریم، بدانید که اگر در کشور اتفاقی بیفتد گرفتاریم. آخر هم همه می‌گویند جواد نکونام. کار من مشخص است و همه دیده‌اند و نشان داده‌ایم، اما اکنون اتفاقات عجیب و غریبی رخ داده که از دست من خارج بوده است. الان می‌خواهیم تیم درست کنیم هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. شما خودتان دیدید روی نیمکت من 5 دفاع وسط دارم. یک دروازه بان دارم، در خط جلو یک بازیکن نداشتم که بیاورم. سعید واسعی را بازی دادم و درود به شرفش. توانست برای ما 35 دقیقه بازی کند. یک تعویض نمی‌توانستم بکنم. خودتان دیدید. چند بازی است که گرفتار این موضوع هستم.
*می جنگم، دعوا می کنم و این کار را دوست دارم
نکونام ادامه داد: مهم نیست من می‌جنگم. دعوا می‌کنم، من این کار را دوست دارم. چون همیشه در سختی به همه چیز رسیده‌ام. ولی کمک می‌خواهم. تیم ما شرایط کاملا بدی دارد و امیدوارم در این هفته آخر نقل و انتقالات وضعیت درست شود چون من هر هفته بازی‌های الفیصلی عربستان را می‌بینم. با اینکه این تیم لیگ یک عربستان است اما این تیم ما را می‌برد. اگر توجه نکنیم و خودمان را زود جمع و جور نکنیم ما را خواهد برد. ما اگر از این مرحله هم عبور کنیم در مرحله بعد بازنده می‌شویم. ما نمی‌خواهیم آنجا کیسه بوکس باشیم و من نمی‌روم. اگر بدانم تیمم نمی‌تواند مقابله و مبارزه کند نمی‌روم.

*نمی‌توانم حیثیت خودم را که ذره ذره در این سال‌ها جمع کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ام، به باد بدهم
سرمربی فولاد گفت: شما دیدید فولاد در گروه السد، النصر و الوحده؛تیم ما آخر شد اما تا روز آخر جنگیدیم و دعوا کردیم. اگر بدانم می‌توانم دعوا کنم می روم اما نمی‌خواهم بروم که خودم را مسخره کنم. در فوتبال من را می‌شناسند، نمی‌توانم حیثیت خودم را که ذره ذره در این سال‌ها جمع کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ام، به باد بدهم. نمی‌توانم چنین کنم. از مسئولان فوتبال کشورم می‌خواهم که به ما کمک کنند. باشگاه کارش را انجام می‌دهد. مخصوصا با تغییر و تحولاتی که داشتیم شرایط بهتر شد‌. به آقای گرشاسبی هم خسته نباشید می‌گویم. او تا روزی که بود زحمت می‌کشید، اما ما با قوانین و داشته‌هایمان و کارهایی که در فوتبال انجام می‌دهیم ضرر می‌کنیم. متاسفانه امسال برای من این اتفاق افتاده، سال بعد ممکن است برای همکارم این اتفاق رخ بدهد. همه ما درگیر هستیم. می‌خواهم درست باشد تا همه چیز شسته و رفته باشد. کدام تیم در دنیا در لیگ با این شرایط دیده‌ایم.
*اگر به جای 20 بازیکن، 21 بازیکن بگیریم، ما را از پشت بام می اندازند
نکونام عنوان کرد: یک تیم به من بگویید من اصلا در فوتبال نمی‌مانم. چنین چیزی را محال است کسی بداند. ما بازیکن نداریم، بازیکن نمی‌توانیم بگیریم. می‌گویند تا از لیست بازیکن را کنار نگذارید، تا هزار تومان آخرش را ندهید نمی‌توانید این کار را انجام بدهید. پس طلب من چه می‌شود که از سال 91 طلب دارم؟ می‌گویند اگر می‌خواهی این بازیکن را بیرون بگذاری باید ناز و نوازش کنید. بازیکن پولش را می‌گیرد و کنار می‌رود. باشگاه وظیفه‌اش است که پولش را بدهد. اگر به جای 20 بازیکن بخواهید 21 بازیکن بگیرید باید بروید شما را بزنند. اگر بیست و یکی و نصفی شود از پشت بام شما را می‌اندازند پایین. این کارها چیست؟ فوتبال قانونی دارد. باشگاه‌هایی که شفافیت مالی دارند و همه چیزشان مشخص است. می‌توانند 200 بازیکن بگیرند.
*در لیگ قهرمانان فولاد خوزستان نیستیم فولاد ایران هستیم
وی گفت: اتلتیکومادرید دوست دارد 200 بازیکن بگیرد، چلسی می‌خواهد 50 بازیکن بگیرد. کسی به آنها کاری ندارد. ما یکسری قوانین در کشورمان داریم که خودزنی می‌کنیم. همه فوتبالیست‌ها عزیز و دوست‌داشتنی هستند، اما اینکه مثل قبل 50 فوتبالیست نخبه داشتیم باشیم تبدیل به 5 فوتبالیست نخبه شده است. خودتان می‌بینید اگر غیر ازاین است بگویید که من هم بگویم. من به عنوان نفر کوچک فوتبال وظیفه‌ام بود که حرف بزنم. امیدوارم برای نماینده ایران در آسیا اتفاقات خوبی بیفتد. چون ما در لیگ قهرمانان تنها فولاد خوزستان نیستیم فولاد ایران هستیم.

*مجبوریم کولیبالی را از لیست خارج کنیم تا مهاجم جذب کنیم
نکونام در مورد وضعیت موسی کولیبالی گفت: موسی با وجود آنکه بازیکن باکیفیت است و در نیم فصل اول شرایط خوبی برای ما داشت واقعا از عملکردش راضی هستم،‌اما ما نیاز به مهاجم داریم. دو مهاجم مان را از دست دادیم. مجبوریم مهاجم بگیریم و مجبوریم او را از لیست خارج کنیم تا بازیکن بگیریم. از این موضوع واقعا ناراحتم. ولی فوتبال حرفه‌ای در دنیای حرفه‌ای و اتفاقاتش باعث شده این تصمیم را بگیریم. اکنون داریم فولاد را از بین می‌بریم. بخشی از این مسائل هم مربوط به فدراسیون و سازمان لیگ است اگر همکاری نکنند و به ما کمک نکنند. چون زمان بازی‌ها،‌ زمان رفت و آمدمان را به سازمان لیگ گفته‌ایم. سهیل مهدی هم زحمت کشیده شرایط ما را درک کرده‌ و در برنامه ما را لحاظ کرده،‌ ممنونشان هم هستیم. اما بخشی از آن مربوط به قانون است. قانون را قانون‌گذار گذاشته اما ما با تیمی که فقط در لیگ ایران است فرق می‌کنیم. باید راه حل بدهند. اگر فقط در لیگ ایران بودیم مشکلی نداشتیم.
*دیگر فوتبال ایران نمی‌تواند الهلال و النصر را شکست بدهد
سرمربی فولاد ادامه داد: دستانم بالاست و همیشه تابع قانون هستیم، اما اکنون شرایط فرق می‌کند. پارسال ما با الاهلی امارات بازی کردیم که 32 بازیکن آورد. در هر بازی 2 بازیکن خارجی‌شان را روی نیمکت می‌گذاشت و استراحت می‌داد. ما یک نفر اضافه را نمی‌دانید با چه سختی بردیم که 20 نفرمان بشود 21 نفر. اکنون امارات 5-4 بازیکن زیر 23 سال تیم‌هایشان می‌گیرند. اگر تیمی می‌تواند برود و آنها را ببرد. من مقابل الشارجه بازی کردم. بروید و ببینید با چه بازیکنانی هستند. دیگر فوتبال ایران نمی‌تواند الهلال و النصر را شکست بدهد. تمام شد دیگر. باید خداحافظی کنیم چون خودمان خومان را می‌زنیم و نمی‌گذاریم فوتبالمان با این شرایط رشد کند.
*بازیکنی بی احترامی کند، محال است چششم را بپوشانم
وی در مورد وضعیت پاتوسی گفت: با توجه به وضعیت مصدومیت‌ها مجبور شدیم این کار را کنیم. در نقل و انتقالات اگر می‌توانستیم 3-2 بازیکن ایرانی بگیرم بازیکنی را عوض نمی‌کردم. ولی در مورد پاتوسی قطعا این کار را می‌کردم. چون تیمم همیشه به همه بازیکنان ارجح است. بازیکنانم می‌دانند هر کدامشان نباشند من ناراحت می‌شوم، اما اگر یک روز بی‌احترامی کنند و به تیمم بی‌احترامی شود آن روز محال است چشمم را بپوشانم.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (0 نظر تا کنون)

  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1665 - مجموع امتیازات : 3464
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1490 - مجموع امتیازات : 2822
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1444 - مجموع امتیازات : 2661
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1415 - مجموع امتیازات : 2733
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1403 - مجموع امتیازات : 2614
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1274 - مجموع امتیازات : 2000
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---