1403/01/29
1:38
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

گفتگو

دوشنبه 07 خرداد 1397 15:23

سرپرست باشگاه فولاد خوزستان مطرح کرد؛

دغدغه‌ای از لحاظ بودجه نداریم، پورموسوی نزدیک‌ترین گزینه به فولاد برای رسیدن به قهرمانی است

سرپرست باشگاه فولاد خوزستان، گفت: به هیچ وجه در بحث بودجه و هدف‌گذاری دغدغه نداریم. هدف گذاری ما رسیدن به قهرمانی است.

به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، هیأت مدیره جدید باشگاه فولاد خوزستان روز گذشته به طور رسمی اعلام شد. علیرضا اژدری‌زاده بعد از سه سال از مدیریت باشگاه فولاد خوزستان کنار رفت و محمد رضا شریف رییس پیشین هیأت مدیره فولاد به عنوان سرپرست جدید باشگاه و عضو هیات مدیره معرفی شد.

شریف در گفت‌وگو با فارس، در مورد شرایط این تیم صحبت‌های زیر را انجام داد.

* هدف ما کسب قهرمانی است

وی در مورد مطرح شدن شایعه کم شدن بودجه باشگاه فولاد، گفت: به هیچ وجه در بحث بودجه و هدف‌گذاری دغدغه نداریم. هدف گذاری ما رسیدن به قهرمانی است و از لحاظ بودجه‌ هم با توجه به سیاست‌هایی که در شرکت فولاد خوزستان اخذ شد بر مبنای هدف مشخص شده بودجه را بررسی می‌کنیم و بر این اساس بودجه باشگاه مشخص خواهد شد.

* باید کادرفنی‌ در عیار رسیدن به هدف قهرمانی داشته باشیم

شریف در مورد وضعیت سیروس پورموسوی، تصریح کرد: وقتی هدف گذاری برای رسیدن به قهرمانی است باید تمام مولفه‌هایی که در راه رسیدن به این هدف تاثیرگذار هستند در عیار این هدف در نظر گرفته شود. موضوع پورموسوی هم در همین راستا است. سرمربی جدا از کادرفنی نیست. کادرفنی مدنظر ما باید همگام با این هدف پا به پا حرکت کند و قابلیت رسیدن به این هدف را داشته باشد. پورموسوی با فولاد قرارداد دو ساله دارد و با توجه به مبانی حقوقی و قراردادی که هست او یکی از نزدیک ترین گزینه ها برای حضور در این امر است. گزینه‌های دیگر هم مطرح هستند. گزینه‌ها باید هیأت مدیره را در قالب یک کادرفنی نه شخص قانع کنند که صلاحیت تصدی این پست را برای رسیدن به هدف قهرمانی دارند. روی اسامی حساسیت خاصی نیست و مجموعه کادرفنی مدنظرمان است.

* هدف ما فصل قبل کسب سهمیه بود نه قرار گرفتن در چند پله بالاتر از لیگ شانزدهم

وی افزود: سال قبل هدف ما کسب سهمیه بود. در این راستا مصاحبه‌های پیرامونی را مشاهده کردیم که استدلال این بوده که ما به دنبال کسب جایگاهی بالاتر نسبت به لیگ شانزدهم بودیم. در سکوت و بدور از هیاهو مربی دوران پر افتخار تیم ملی رومانی را آوردیم و در کادرفنی از او استفاده کردیم. تیم ما تا هفته 22 در حال کسب نتیجه بود. در هفته 22 مسائلی به وجود آمد که عمدتا غیر فنی بود و باعث شد فولاد نتواند به سهمیه برسد. اگر آن روند را ادامه می‌دادیم امروز همه در خوزستان از کسب سهمیه خوشحال بودند. کادرفنی ما از دستیار آنخل یوردانسکو در تیم ملی رومانی استفاده می‌کرد. بدون پرداختن به حواشی از او استفاده کردیم و نتیجه حضور این مربی رومانیایی را دیدیم. در فولاد خوزستان هدف همیشه کسب بهترین نتیجه بوده است. امسال هم برای ایجاد سیستم یک پارچه مدیریتی این تغییر و تحولات در هیأت مدیره ایجاد شد. امسال باید این یکپارچگی به کادرفنی هم تسری پیدا کند و سپس این مسئله به تیم و بازیکنان منتقل شود همانطور که تا هفته بیست و دوم فصل گذشته چنین شد و قطعا نبایدتجارب تلخ هشت هفته پایانی تکرار شود.

* دغدغه‌ای از لحاظ بودجه نداریم

سرپرست باشگاه فولاد خوزستان، یادآور شد: باز هم می‌گویم هدف قهرمانی است و از لحاظ بودجه بر اساس سیاست شرکت فولاد خوزستان احساس نگرانی نمی‌کنم. باید ورزشگاه بسیار زیبا و مدرن فولاد خوزستان میزبان تیم‌های آسیایی باشد. حداقل برنامه ما این است که مردم خوزستان میزبان حریفان آسیایی در ورزشگاه فولاد آره‌نا باشند. باز هم می‌گویم کادرفنی باید هیأت مدیره را قانع کند که می‌توانند در رسیدن به این هدف موفق عمل کنند. طی چند روز آینده این مسئله تعیین تکلیف خواهد شد.

* سال قبل هم بحث عدم جذب بازیکن خارجی وجود نداشت

شریف در مورد اینکه آیا گزینه خارجی به عنوان مربی و یا بازیکن مدنظر فولاد است و مشکلات قبلی در این راستا برطرف شده است، اظهار داشت: برای این موضوعات باید آئین نامه داشته باشیم. جذب بازیکن ایرانی و خارجی باید بر اساس اصول مشخص باشد نه سلیقه‌ای. بر اساس دستورالعمل ما برای جذب بازیکن خارجی نباید همتای ایرانی وجود داشته باشد. سال قبل هم جذب بازیکن خارجی منتفی نشده بود. ما کسی که مولفه‌های مدنظرمان را داشته باشد پیدا نکردیم. باید قصه جذب بازیکنان به صورت سلیقه‌ای یا به خاطر ارتباط با مدیران برنامه ها برچیده شود. باید بازیکنان خارجی از فیلترهای مدنظر گذر کنند. فوتبال ایران با توجه به ظرفیت جذبی که دارد بازیکنان امتحان پس داده را نمی‌تواند جذب کند.

وی افزود: نگاه‌هایی به طور سنتی در مورد بازیکنان برزیلی، اروپای شرقی، آسیای میانه و ... در فوتبال ایران به وجود آمده است. در گذشته کم نبودند بازیکنانی که جذب باشگاه‌های ایرانی شدند و هیچ عایدی جز پرونده مشکل‌دار بین المللی و از بین رفتن بیت‌المال نداشتند. اگر کسی بتواند از غربال آئیین نامه ما عبور کند او را جذب خواهیم کرد. دو سال قبل در مقطعی مصوبه‌ای وجود داشت که اجازه جذب بازیکن خارجی را تا زمان مشخص کردن روش و دستورالعمل مشخص برای انجام این کار لغو کرده بود که این تصمیم درست بود. فقدان چنین رویکردی باشگاه را دچار پرونده ارنست انفور کرده بود. در حال حاضر شاخص‌های مشخصی وجود دارد و به کادرفنی ابلاغ خواهد شد. در صورتیکه گزینه‌ای در حد این معیارها مدنظر کادرفنی وجود داشت می‌توانند برای تائید به باشگاه معرفی کنند. تمام باشگاه‌ها باید این کار را انجام دهند. با این اتفاق از حجم پرونده‌های حقارت آمیزی که علیه فوتبال ایران در عرصه بین‌المللی وجود دارد کم خواهد شد.

* باید ساختار اصلی را در کوتاه مدت بازسازی و احیا کنیم

سرپرست باشگاه فولاد خوزستان در مورد اینکه آیا حضورش در این سمت موقتی است، گفت: در حال حاضر به عنوان سرپرست در خدمت باشگاه فولاد خوزستان هستم و کارها را پیش می‌برم. مثل هر انتخاب دیگری تابع شرایط موجود به تعهدات سازمانی می‌کنم. تا زمانیکه به این نتیجه برسیم که می‌توانیم همکاران دیگری را جذب کنیم و تقسیم وظایف صورت بگیرد این کار انجام خواهد شد. مهم این است که ما در کوتاه مدت ساختار اصلی را بازسازی و احیا و تیم را برای هدف قهرمانی آماده کنیم، ریل گذاری شود و واگن را روی ریل قرار دهیم وقتی این اتفاق افتاد دیگر در بحث اجرایی دغدغه‌ای نیست که افراد دیگر بیایند و تقسیم وظایف صورت بگیرد.

* از دانش روز جهان در فولاد استفاده می‌کنیم

شریف در پاسخ به این سوال که چه زمانی جلسات با کادرفنی برای مشخص شدن احراز صلاحیت جهت رساندن تیم به مقام قهرمانی و جذب بازیکنان آغاز خواهد شد، گفت: استارت این کار را مدت‌ها قبل زدیم. در هیأت مدیره قدیم تبادلات صورت گرفته و هیأت مدیره جدید هم این کار را ادامه می‌دهد و تصمیم گیری می‌کنند. به فرد و اشخاص کاری نداریم. باشگاه حق خود را در زمینه کادرفنی و مخصوصا در امر دانش بین‌المللی برای تقویت بنیه فنی و علمی محفوظ می‌داند. از دانش روز جهان استفاده خواهیم کرد. سال قبل مربی تیم ملی رومانی را جذب کردیم و امسال شرایط از این کمتر نخواهد بود.

* پورموسوی و کادرش تا قبل از دخالت عوامل بیرونی خوب کار کرده بودند

وی در مورد اینکه از صحبت‌های او اینطور برداشت می‌شود که به نظر می‌رسد سیروس پورموسوی مدنظر آنها قرار ندارد،گفت: این برداشت صحیح نیست. پورموسوی با فولاد خوزستان قرارداد دارد. پورموسوی و کادرفنی او در هفته بیست و دوم با یک بازی کمتر تیم را در رده دوم جدول قرار دادند. تا زمانیکه عوامل بیرونی دخالت نکرده بودند تیم در حال کسب نتیجه بود و این مسئله آسیب شناسی شده است. او و کادرفنی تقویت شده‌ای که در اختیارش گذاشته بودیم تا هفته بیست و دوم نتایج مناسبی گرفته بودند. او به عنوان راس هرم کادرفنی شاخص‌های اخلاقی را کاملا رعایت کرده بود اما از هفته بیست و دوم به بعد عوامل غیر فنی مخرب وارد جریان فوتبال شد و این مسئله را از کنترل خارج کرد. فرصت بی نظیری که خود کادرفنی و هواداران اصیل و مردم علاقمند به وجود آورده بودند از دست رفت. ترکیب همسو شده تیم، مدیریت و هواداران در حال رقم زدن یک حماسه بودند اما عواملی آمدند و این جریان را دچار خدشه کردند. همه بایستی این جریان را مدیریت میکردیم از جمله آقای پورموسوی، مدیریت باشگاه و جریان هواداران اصیل و بدون چشمداشتی که سرمایه استان هستند. معتقدم برای چندمین سال متوالی این اتفاقات مشابه قربانی خود را گرفت و وقت آن رسیده که تدبیر و شجاعت خاتمه دادن به این جریانات را مردم خوزستان در عمل ببینند.

شریف یادآور شد: اگر بخواهیم کادرفنی و پورموسوی را ارزیابی کنیم باید کل فصل را در نظر بگیریم. باید تا هفته بیست و دوم عملکرد تیم را علت شناسی کنیم و از آن به بعد را آسیب شناسی کنیم. چطور می‌شود که تیم تا هفته بیست و دوم در رده دوم جدول بود اما از آن به بعد دچار سقوط آزاد شد و به رده هفتم نزول کرد. عملکرد پورموسوی را نمی‌توان نقطه به نقطه بررسی کرد این عملکرد منحنی دارد که باید بر همان اساس مورد ارزیابی قرار بگیرد. این حرف علم روز مدیریت دنیا است. در بحث سنجش و ارزیابی یک فصل قطور در کتب و متون مدیریتی داریم و اگر می‌خواهیم این اشتباهات تکرار نشود باید اینطور عمل کنیم. بر اساس منحنی فراز و فرود فصل گذشته نباید تنها کادرفنی را بررسی کنیم بلکه مدیریت و خودمان را هم باید ارزیابی کنیم. شرکت فولاد خوزستان ابتدا ارزیابی بخش مدیریتی را آغاز کرده که شاهد این تغییرات هستیم. در گام بعدی کادرفنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این کار را یک شخص نمی‌کند و به صورت جمعی از سوی هیأت مدیره صورت می‌گیرد. این ارزیابی وجوه مختلفی دارد که خروجی آن را خواهید دید.همانطور که بعد از ارزیابی و سنجشی که در بیش از یک ماه اخیر انجام شد نتیجه تغییرات و تحولاتی بود که در سطح مدیریتی رخ داد. این تغییرات یک شبه نیست و بررسی‌های زیادی پشت سر آن بود. در مودر کادرفنی این ارزیابی‌ها هم هست و نتیجه این خواهد شد که چه مجموعه‌ای برای گرفتن سکان هدایت تیم در بعد فنی معرفی شوند.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (3 نظر تا کنون)

منصور
پنج شنبه 10 خرداد 1397 12:03 AM
سلام:اقای شریف امیدواریم این عوامل بیرونی دیگه کاربردی نداشته باشند.البته هواداران متوجه نشدند عوامل بیرونی چه کسانی هستند وچکار کردند.بهرحال امسال باتیز هوشی ودرایت شما جایی برای این حرکات ضد فولاد وجود نخواد داشت.از اینکه گفتید تیم برنامه اش برای قهرمانی است لذت بردیم .درود برشرفت.

مهدی چنانی
چهارشنبه 09 خرداد 1397 8:12 AM
باعرض سلام و تبریک به آقای دکتر محمد رضا شریف. آقای دکتر شریف لطفا بودجه ای به ارزش نام بزرگ فولاد و اعتبار فوتبال استان برای تیم تعیین کنید و سیاستتان قهرمانی تیم باشد، از شما و سرمربی محترم تیم آقای سید سیروس پور موسوی جاه طلبی را میخواهیم به همراه بازیهای زیبا و پرگل، همان فوتبال ناب خوزستانی. لطفا فرصت را از دست ندهید و با قدرت در فصل نقل و انتقالات شرکت کنید.

منصور
سه شنبه 08 خرداد 1397 11:04 PM
سلام:درود براقای شریف .بله چرا از ۴بازی تواهواز که متوالی هم بود.فقط2_امتیاز گرفتیم چرا؟؟؟ مگربا بایرن مونیخ وتیمهای قدر بازی داشتیم.ما ۲بودیم وصنعت واستقلال خ وپیکان واستق تهران یعنی ۴ تا تیم پایین تر ما بودند.هواداران هم ازهمین متعجبند.امسال میریم برا قهرمانی. بامید خدا.

 1  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1684 - مجموع امتیازات : 3483
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1498 - مجموع امتیازات : 2830
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1450 - مجموع امتیازات : 2667
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1423 - مجموع امتیازات : 2741
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1405 - مجموع امتیازات : 2616
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1283 - مجموع امتیازات : 2009
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---