1403/02/28
10:16
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

اخبار

دوشنبه 29 مهر 1392 9:49

عسکریان:در طول فصل بارها داوری به ضرر ما بود، اما اعتراض نکردیم و به کسی هم تهمت نزدیم، لایحه ای برای دفاع از پریرا نوشته‌ایم، امیدوارم فوتبال را پاک کنند

اسماعیل عسگریان، مسئول کمیته فرهنگی باشگاه فولاد خوزستان و عضو پیشین کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال است. او که دارای مدرک کارشناسی حقوق جزا و جرم شناسی است و اکنون در دانشگاه علوم سیاسی تدریس می‌کند، معتقد است هر کسی که از فساد و تبانی در فوتبال حرف می‌زند باید حرفش را ثابت کند و از جوسازی‌های نامنصفانه دوری کند.
به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان،(ایسنا) در گفت‌وگو با مسئول کمیته فرهنگی باشگاه فولاد خوزستان، نقطه نظرات او را درباره مسائل پیش آمده، پس از دیدار فولاد و تراکتورسازی و احکام کمیته‌ انضباطی جویا شد.
 
* کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال، "لوسیانو پریرا" را به دلیل آنچه رفتار توهین آمیز داشته یک جلسه از همراهی فولاد محروم کرده است. نظر باشگاه فولاد درباره این حکم چیست؟
- نظر ما این است که حرکت بازیکن ما یک حرکت معمولی بوده و قصد توهین نداشته است. او طبق فرهنگ خودشان حرکتی را انجام داد که توهین آمیز نبود. یک بار هم فکر می‌کنم جواد نکونام مشابه این حرکت را انجام داد. ما توهینی در آن حرکت ندیدیم.
 
* بنابراین موضع باشگاه فولاد در برابر این حکم منفی است؟
- فولاد باشگاهی است که همیشه اخلاق را سر لوحه کارش قرار داده و در همه ابعاد کار نشان داده که به مبانی اخلاقی و انضباطی خیلی اهمیت می‌دهد. به نظر ما حکم کمیته‌ انضباطی سختگیرانه بود، چون پریرا قصد توهین نداشت.
 
* اعتراض خود را به فدراسیون فوتبال اعلام کردید؟
- در نامه‌ای درخواست اعاده دادرسی دادیم. ان‌شاءالله آقایان همراهی کنند چون واقعا حقش نیست که محرومیت سنگینی را متحمل شویم. این هفته‌ بازی حساسی برابر استقلال داریم و به حضور پریرا نیازمندیم. تقاضا داریم که کمیته‌ انضباطی با دید مثبت به ماجرا نگاه کند.
 
* کمیته‌ انضباطی بر خلاف برخی از موارد خیلی سریع تشکیل جلسه داد و در حالی که 48 ساعت از دیدار فولاد و تراکتورسازی می گذشت، احکام خود را صادر کرد. این مساله اعتراض برخی از افراد و نهادهای دخیل در احکام صادره را به همراه داشت، نظر شما چیست؟
- من پیش از این سابقه عضویت در کمیته‌ انضباطی را دارم و می‌دانم که گاهی این مساله پیش می‌آید . گاهی چند پرونده‌ کنار هم جمع می‌شود و درباره‌شان نظر داده می‌شود. ما به حسن نیت کمیته‌ انضباطی هیچ شکی نداریم.
 
* مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی اعتقاد دارد که پریرا به مردم توهین کرده و باید از لیگ ایران اخراج شود!
- نظر ایشان این است ولی کمیته‌ انضباطی نظر دیگری دارد. از دیدگاه ما اصلا توهینی در کار نبوده است.
 
* کمیته‌ انضباطی برای صدور رای علیه بازیکن شما ، از شما نظر خواهی کرد یا خواست که دفاعیه‌ای داشته باشید؟
- قوانینی هست که به کمیته‌ انضباطی اختیار می‌دهد که در صورت تشخیص طرفین یک دعوا را برای ادای توضیح دعوت کند. در این مورد خاص از ما هیچ دعوتی نشد. اگر فرصت داده می‌شد تا درباره ماجرا توضیح دهیم یا حداقل آن را توجیه کنیم و انگیزه بازیکن را بیان کنیم در صدور رای نهایی خیلی موثر بود.
 
* فکر می‌کنید که بتوانید پیش از بازی با استقلال نظر کمیته‌ انضباطی را درباره پریرا تغییر دهید؟
- تلاش خود را در این زمینه می‌کنیم. اکنون لایحه ای برای دفاع نوشته‌ایم و فردا (سه‌شنبه) به همراه مدیرعامل باشگاه به تهران می آییم تا درباره این مساله با مسئولان صحبت کنیم.
 
* مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی معتقد بود که چند تن از اعضای کادر فنی فولاد از دو هفته‌ قبل از بازی علیه مجید جلالی جوسازی کردند.
-‌اصل ماجرا این است که اول خود تراکتوری‌ها بحث را شروع کردند ما جواب آنها را دادیم. ما احترام زیادی برای تراکتورسازی قائلیم و خیلی محترمانه جواب حرف‌هایشان را دادیم.
 
* صحبت‌های مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی علیه داور بازی با فولاد و اتهام زنی به او، از یک سمت به فولاد هم مربوط می‌شود، دفاعی از خود دارید؟
- این‌ها هر نظر باشگاه تراکتورسازی است که باید اثبات کنند. در طول فصل بارها داوری به ضرر ما بود، اما اعتراض نکردیم و به کسی هم تهمت نزدیم. همه می دانند که از مسائل مختلف خیلی ضرر کردیم ،‌ اما به کسی اتهام نزدیم. درست نیست که مساله‌ای را همین طور مطرح کنیم. باید هر حرفی زده می‌شود اثبات شود.
 
* مجید جلالی گفته زمانی که سرمربی فولاد بوده به دلیل صحبت علیه یک باند فساد، از سوی آن باند تحت فشار قرار گرفته و مدعی شده که آن باند باشگاه فولاد را هم تحت فشار قرار داده بود که مانع کارش شوند. این مساله را تایید می‌کنید؟
- جلالی چهار سال در فولاد بود و در تیم فرصت زیادی برای کار داشت. اگر حرفی زده شده باید اثبات شود. باشگاه فولاد هرگز تحت فشارهای خارجی تصمیم نمی گیرد. آن سال تیم در حال سقوط بود و ما برای آن که مشکل تیم حل شود تصمیم به تغییر سرمربی گرفتیم.
 
* در جلسه‌ای که در کمیسیون اصل "90" مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و جمعی از اهالی فوتبال در آن به بحث درباره فساد فوتبال پرداختند، حضور داشتیند. کمی در این باره صحبت کنید.
- مسائل مختلفی در آن جلسه مطرح شد. امیدوارم اراده‌ای باشد که فوتبال را پاک کند. مردم ما حق دارند که فوتبال پاک داشته باشند. متاسفانه برخی از افراد از این فضا سوء استفاده می‌کنند. نتیجه‌ گرایی ، تلاش برای بقا در پست‌های متفاوت در باشگاه‌ها به هر قمیتی که شده و مانند آن مشکل ساز نشده است. باید نهادهای نظارتی را قوی کنیم.
 
* شما موافق ورود نهادهای خارج از فدراسیون فوتبال به بحث فساد در فوتبال هستید؟
- رشوه، تبانی و مانند آن درست است که در فوتبال رخ می‌دهد، اما جنبه جرم عمدی دارد و محاکم کیفری می‌توانند به آن ورود کنند. همه جای دنیا همین طور است. مجازات این جرم‌ها مشخص است. گفته شده که در طول سال‌های اخیر پرونده‌ برخی را به دادگاه ارجاع داده‌اند. اما هنوز عکس العملی ندیده‌ایم و کسی زندانی یا مجازات نشده است.
 
* وضعیت فولاد در آستانه دیدار حساس برابر استقلال چگونه است؟
- ما صدر جدول هستیم و بنابراین از وضعیت رضایت داریم. خدا را شکر مشکل اسکوربرد ورزشگاه هم حل شد و تاییدیه AFC را کسب کردیم در پایان می‌خواهم بگویم که دلمان نمی‌خواهد جو ملتهب شود. نباید برای رهایی خودمان از مشکل ، دیگران را متهم کنیم. این کار منصفانه نیست. 
 

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم

نظرات شما (0 نظر تا کنون)

  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1723 - مجموع امتیازات : 3522
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1528 - مجموع امتیازات : 2860
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1485 - مجموع امتیازات : 2702
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1452 - مجموع امتیازات : 2770
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1446 - مجموع امتیازات : 2657
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1320 - مجموع امتیازات : 2046
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---