1403/02/08
23:41
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

اخبار

دوشنبه 19 تیر 1402 8:54

گفت وگو با مدیرعامل فولاد؛ از نکونام تا منصوریان

سایت ایسنا با دکتر حمیدرضا شعبانی، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان گفتگویی انجام داده که در ادامه می خوانید:

*در روزهای نخستی که شما مدیریت باشگاه فولاد را عهده دار شدید برای خیلی از هواداران فولاد ناشناخته بودید اما در روزهای سختی که فولاد در آن برهه با آن مواجه بود به نظر آمد که خیلی زود بر مشکلات مسلط شدید و تیم آماده حضور در ادامه بازی های لیگ شد. کمی از سوابق ورزشی تان بگویید.
من فوتبال را به صورت حرفه ای بازی کرده ام و در باشگاه های فتح، فجر و برق بازی کرده ام. مدرک مربیگری کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارم و در لیگ های دو و سه فوتبال هم چندین سال مربیگری کرده ام. در مقطعی نیز به عنوان مربی در تیم ملی فوتبال نیروهای مسلح فعالیت داشتم. در سطح مدیریتی هم عضو هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه مقاومت بودم و پیش از این که در باشگاه فولاد مشغول به فعالیت شوم به واسطه برخی دوستان با ساز و کار این باشگاه آشنایی داشتم و از همان زمان معتقد بودم که باشگاه فولاد یک باشگاه بزرگ در سطح کشور است.

*شرایط به چه صورت پیش رفت که شما در برهه ای که فولاد با مشکلات زیادی مواجه بود مدیرعاملی باشگاه را پذیرفتید و آیا پذیرفتن مدیرعاملی این باشگاه در آن مقطع که پیش از شما باشگاه دو بار در راس مدیریت دچار تغییر شده بود و به نوعی انتظارات هواداران زیاد بود، ریسک نبود؟
قبول مسئولیت در هر زمینه ای سخت و توام با دغدغه هایی است و باید فرد با خود تفکر کند که آیا می تواند بر دغدغه ها، چالش ها و مشکلات غلبه کند یا نه. در بدو ورود به باشگاه  فولاد از من دعوت شده بود که عضو هیات مدیره و رییس هیات مدیره باشگاه فولاد باشم و برای چند ماه نیز رییس هیات مدیره باشگاه بودم و در همین مدت هم بیش از قبل با مشکلات باشگاه آشنا شدم. در همان دوران با آقای رادکیا سرپرست مدیرعاملی باشگاه فولاد همکاری دوستانه ای داشتیم و تمام تلاش این بود در حد توان مشکلات باشگاه را حل کنیم.
همچنین در مقطعی که تیم فولاد برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا راهی قطر شد من به عنوان نماینده باشگاه تیم را همراهی کردم و در آن جا مشکلات را از نزدیک لمس کردم. بعد از بازگشت از لیگ قهرمانان آسیا که همراه با قطع همکاری با آقای نکونام نیز بود، با اعضای هیات مدیره برای تعیین سرمربی جدید جلساتی داشتیم که بعد از مذاکرات و بررسی های زیاد، به این جمع بندی رسیدیم که باید از مربی داخلی استفاده کنیم که با شرایطی که داشتیم، آقای منصوریان بهترین گزینه برای هدایت تیم بود. در همان زمان عقد قرارداد با آقای منصوریان، اعضای هیات مدیره  تکلیف کردند که من علاوه بر این که عضو هیات مدیره باشگاه باشم به عنوان مدیرعامل باشگاه نیز قبول مسئولیت کنم و من هم پذیرفتم.

*پس در زمان استعفای ناگهانی جواد نکونام شما هم در قطر بودید. شرایط چطور پیش رفت؟
من در آن جا بودم و پس از تصمیم مسئول فنی تیم یعنی آقای نکونام و مشکلاتی که ایجاد شد، اقداماتی انجام شد و خوشبختانه عوارض و صدمات به حداقل رسید.

*به نظر می آمد اتفاق شوکه کننده ای بود.
بله، شوک کننده بود زیرا برابر کاری قرار گرفته بودیم که اصلا پیش بینی آن را نمی کردیم. اما بعد از این اتفاق در همان قطر تصمیم به پایان همکاری گرفتیم و آقای رجبی دستیار نکونم را قانع کردیم که برای بازی با الهلال روی نیمکت باشد و سایر هماهنگی ها با دیگر اعضای کادرفنی صورت گرفت و علی رغم شکست برابر الهلال، خوشبختانه با یک بازی آبرومندانه قطر را ترک کردیم.

*در آن برهه خیلی ها فکر می کردند کار فولاد در همان قطر تمام شده است و شیرازه این تیم حتی برای حضور در ادامه رقابت های لیگ برتر از هم پاشیده می شود اما به این صورت نشد. چه اقداماتی برای سرپا ماندن فولاد انجام شد؟
در آن ساعت ها و روزهای حساس معتقدم لطف و عنایت خدا شامل حال ما شد، ضمن این که مجموعه اعزامی به قطر از جمله اعضای کادرفنی و بازیکنان و تمام کسانی که در اهواز بودند، همکاری خوبی داشتند. واقعا تلاش جمعی صورت گرفت که در نهایت آرامش بر تیم حاکم شود. در همان مقطع آقای رادکیا سرپرست مدیرعاملی باشگاه و آقای مخبر معاون مدیرعامل شرکت فولاد نیز خود را به قطر رساندند و با حضورشان بسیار کمک کردند.

*در نهایت منصوریان برای هدایت تیم انتخاب شد؛ نتایج را در چند بازی تحت هدایت این مربی در لیگ بیست و دوم به چه صورتی دیدید؟
وقتی مربی وارد مجموعه ای می شود که خودش آن مجموعه را انتخاب نکرده است، نباید از او  انتظار داشت که کار خارق العاده ای انجام دهد. اما باتوجه به این شرایط وقتی نتایج فولاد را با قبل از حضور منصوریان مقایسه می کنیم، آمار نشان می دهد که نتایج در دوران آقای منصوریان رو به رشد بود و این می تواند بارقه امید باشد که شرایط در آینده بهتر از این هم شود.

*برای لیگ ۲۳ علی رغم این که باشگاه فولاد با منصوریان قرارداد داشت اما تعللی در ادامه همکاری صورت گرفت؛ علت چه بود؟
واقعیت این بود که موظف بودیم گزینه های متفاوت داخلی و خارجی را بررسی کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم و نهایتا جمع بندی بر این بود مربی تحت قراردادمان یعنی خود منصوریان برای فولاد بهترین گزینه است.

*در روزهای پایانی حضور منصوریان در اهواز اختلاف نظری بین سرمربی فولاد و برخی هواداران صورت گرفت. این قضایا را چطور دیدید؟
از همین جا اعلام می کنم که هواداران ما به عنوان مشوقین فولاد، ولی نعمت و صاحب اصلی باشگاه هستند و قبول نداریم کسی چه داخل و چه خارج از باشگاه موجب ناراحتی هواداران ما شود. ضمن این که گوشزد می کنم انسان ها روح، احساس و عواطف دارند و وقتی فردی به مدت زیاد مورد آزار روحی قرار بگیرد ممکن است واکنش نشان دهد اما در هر صورت به عنوان مدیرعامل باشگاه هر رفتاری که باعث شود موجب بی احترامی به اعضای باشگاه و هوادار ما شود را نمی پذیرم. به هر حال تاکید می کنم هواداران ما صاحب اصلی باشگاه هستند و این انتظار از هواداران و دوستداران باشگاه فولاد می رود که برای خدمتگزاران خود احترام قائل باشند و مسئولان باشگاه هم موظف هستند که خواسته هواداران خود را مورد بررسی قرار دهند.

*سال ها است که هواداران فولاد انتظار قهرمانی دارند. آیا در جلسه ای که با آقای منصوریان داشتید انتظار از او کسب قهرمانی بود یا اهداف دیگری دنبال می شود؟
موفقیت باشگاه فولاد خواسته به حق هواداران تیم است و ما هم موظف هستیم حداکثر توان مان را برای تحقق این خواسته هواداران بگذاریم. از آن جایی که همه هواداران فوتبال می دانند، فوتبال یک ورزش رقابتی است نه یک ورزش رکوردی، به همین دلیل پیش از آغاز لیگ نمی توان پیش بینی کرد که تیم ها می توانند در چه رده هایی قرار بگیرند. با آقای منصوریان صحبت کردیم و تلاش این بود تا آن جا که می توانیم بازیکنان مدنظر وی را جذب کنیم و این را هم می دانیم که همه مربیان دوست دارند بهترین شرایط برای آن ها رقم بخورد ولی ما هم مثل همه باشگاه ها نمی توانیم تمام خواسته سرمربی را تامین کنیم اما سعی کردیم حداکثر خواسته های منصوریان محقق شود و پیش بینی ما این است که امسال شرایط بسیار خوبی داشته باشیم. این خبر خوب را هم به هواداران می دهیم که این امید را داریم امسال نسبت به فصل قبل بهتر نتیجه بگیریم. ما هم مثل همه تیم ها دوست داریم قهرمان شویم و به این مهم نیز نگاه و امید داریم و حداکثر تلاش مان را می کنیم.

*فکر می کنید باشگاه فولاد جزو چند تیم اول جدول از نظر هزینه کرد برای لیگ بیست و سوم خواهد بود؟
از آن جا که آمار مالی باشگاه ها تقریبا محرمانه است، آمار دقیقی از اینکه چندمین تیم از نظر هزینه کرد هستیم را نداریم. اما فکر می کنم جزو پنج شش تیم خوب، از نظر هزینه ای باشیم.

*امسال برای باشگاه های سقف بودجه در نظر گرفته شده است. این موضوع چقدر در باشگاه فولاد مورد توجه قرار دارد؟
موظف هستیم این کار را انجام دهیم و به قوانین هم احترام گذاشتیم و سقف را رعایت کردیم. مثل تمام دنیا بازیکنان از نظر ارزش قیمتی متفاوت هستند و باشگاه فولاد هم بر اساس حدود اختیاراتی که دارد با بازیکنان متفاوت، با قراردادهای متفاوت همکاری می کند.

*شما هم معتقدید که برای لیگ ۲۳ قرارداد برخی بازیکنان به یکباره افزایش پیدا کرد؟
فکر می کنم به خاطر همین موضوع فدراسیون فوتبال دستورالعمل سقف بودجه را برای باشگاه ها در نظر گرفت تا معضلات را ساماندهی کند اما چون چون فوتبال ایران جزیی از فوتبال دنیا است، هرکاری کنیم باید از قوانین بالا دستی فوتبال در ایران و فیفا تبعیت کنیم. در فوتبال دنیا برای بازیکن سقف قرارداد گذاشته نمی شود، بلکه باشگاه را باتوجه به درآمدش مقید به انتخاب بازیکن می کند.

*چند درصد از بازیکنان جذب شده برای لیگ ۲۳ اولویت اول آقای منصوریان بوده اند؟
تمام بازیکنانی که تاکنون جذب شده اند، با نظر موافق آقای منصوریان بوده اند و خوشبختانه روند نقل و انتقالات به صورتی است که درصد زیادی از خواسته ما تامین شده است.

*گویا امسال ورزشگاه شهدای فولاد میزبان بانوان علاقه مند به فوتبال خواهد بود.
طی اقدامی که داشتیم، فیلمی از زیرساخت ورزشگاه تهیه و به فدراسیون ارسال کردیم تا مشخص شود ورزشگاه شهدای فولاد شرایط لازم برای ورود بانوان را دارد. این مهم باید از سوی فدراسیون بررسی شود.

*کار جدیدی که امسال در آکادمی فولاد انجام شد که خیلی هم مورد توجه قرار گرفت، تست گیری شهر به شهر همراه با اعزام مربیان مجرب به سطح استان بود. در این زمینه هم توضیح بدهید.
باتوجه به این که خوزستان معدن ناب استعداد فوتبالی است با تغییر رویکردی که در بحث استعدادیابی داشتیم، تصمیم بر این شد که مربیانی را به سطح استان اعزام کنیم که استعدادهای خوزستانی را از نزدیک مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند و نفراتی برای تیم های پایه انتخاب شوند. این اقدام واقعا مورد استقبال قرار گرفته است و در حال حاضر نیز از نتیجه کار راضی هستیم و مطمئنا این نگاه به آینده باشگاه فولاد کمک شایانی خواهد داشت.

* در این مدت راه اندازی هنرستان تربیت بدنی باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان هم مدنظر قرار گرفت.
بله، مراحل تاسیس هنرستان تربیت بدنی را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و اداره فنی و حرفه ای آغاز کرده ایم و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در بهبود ارائه خدمات آموزشی و تخصصی به بازیکنان آکادمی باشگاه، پیگیری های لازم جهت راه اندازی هنرستان تربیت بدنی در محل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان در دستور کار قرار گرفته است که این مهم نیز به آینده افراد شاغل در آکادمی کمک زیادی خواهد کرد و می توانیم فوتبالیست های تحصیلکرده، همراه با زندگی حرفه ای داشته باشیم.

*و صحبت پایانی...
قدردان همراهی و حمایت مردم خوزستان هستیم و تلاش می کنیم باعث شادی آن ها شویم.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم

نظرات شما (0 نظر تا کنون)

  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1701 - مجموع امتیازات : 3500
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1513 - مجموع امتیازات : 2845
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1465 - مجموع امتیازات : 2682
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1440 - مجموع امتیازات : 2758
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1422 - مجموع امتیازات : 2633
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1293 - مجموع امتیازات : 2019
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---