1403/01/10
11:53
Register

تبلیغات



سایر لیگ ها

آخرین اخبار

گزارش

دوشنبه 06 دی 1395 8:2

باشگاه از حقش درخصوص رفیعی نمی‌گذرد

سعداوی: فولاد امسال بسیار بزرگ فکر می‌کند، مقابل پیکان بازنده اشتباهات داوری بودیم

فولادی‌ها که امسال فعل خواستن را صرف کرده اند در نیم‌فصل اول لیگ برتر با چهره و استراتژی متفاوت نسبت به فصل گذشته پا به لیگ برتر گذاشتند. این تیم امسال علی رغم فصل گذشته، نیم فصل موفقی را پشت سر گذاشت. تمام مجموعه این تیم همدل و آرام آرام در حال طی کردن راه رسیدن به موفقیت هستند.
به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان می گوید که ما امسال خیلی بزرگ فکر می کنیم و هنوز هم تا رسیدن به هدف مان خیلی راه داریم.
نعیم سعداوی در خصوص آن چه بر فولاد در نیم‌فصل اول لیگ گذشت، گفتگویی با (ایسنا) انجام داده است که در ادامه می خوانید:

*در آخرین بازی نیم‌فصل علی‌رغم شایستگی‌تان برابر پیکان شکست خوردید.
ما از قبل برای پنج بازی یک استراتژی تعیین کرده بودیم که کارمان از بازی با سپاهان آغاز شد و موفق هم عمل کردیم. آخرین گام ما نیز بازی با پیکان بود که تمام تمهیدات لازم را هم اعم از شناخت از حریف و نوع طراحی تمرین در نظر گرفته بودیم و از نظر انگیزشی نیز بازیکنانم در شرایط بسیار مناسبی قرار داشتند و فقط نداشتن چاگو که به یک باره مصدوم شد، برای‌مان غیر منتظره بود و به صورتی معادلات ما را بر هم زد که نبودش تاثیرگذار هم بود.
به هر حال در نیمه اول دیدار با پیکان شاهد بازی متعادلی بودیم؛ یعنی دو تیم بیشتر تلاش می کردند همدیگر را محک بزنند و ما کاملا حریف را کنترل کرده بودیم. تمام حربه و ابزار پیکان هم این بود که به توپ های مستقیم برای مهاجمان‌شان روی بیاورد که کاملا تحت کنترل ما بودند و موقعیتی هم به آن ها ندادیم. حتی فشار هم وارد کردیم که همین نیز باعث شد حریف دچار اشتباه شود و یگ گل به خودی بزند. ما در شرایط عادی موقعیتی به پیکان ندادیم.

*در این بازی چند صحنه مشکوک داوری هم وجود داشت؛ از جمله دو گلی که پیکانی‌ها به ثمر رساندند.
در نیمه اول آن پنالتی که به سود حریف گرفته شد اصلا به نظرم درست نبود و حتی کارشناسان هم طی اظهار نظری که داشتند، اعلام کردند که پنالتی به درستی گرفته نشد. به هر حال تصمیمات اشتباه داور باعث شد که شرایط بازی تغییر کند. گل دوم هم که اصلا متوجه نشدیم آن خطا به چه صورت برای حریف گرفته شد و چگونه به گل رسیدند.
نیمه دوم هم با توجه به صحبت هایی که با بازیکنان داشتیم و تغییراتی که ایجاد کردیم، کاملا بازی یک طرفه و از هر نظر کنترل و جهت بازی در دست ما بود و توانستیم با فشار مضاعفی که وارد کردیم، حریف را صاحب ضدحملات کنیم که طبیعی بود و حریف به جز این که زیر توپ می زد، هیچ کار خاص دیگری نکرد. پیکان برابر ما یک حریف دست و پا بسته بود و ما از هر جهت نسبت به آن‌ها برتر بودیم و فرصت های خیلی خوبی هم ایجاد کردیم. در این بازی روی ساسان انصاری هم خطایی در محوطه جریمه پیکان اتفاق افتاد که به طور حتم پنالتی بود ولی گرفته نشد. در هر صورت به نحوی ما در این دیدار بازنده نبودیم و بازنده اشتباهات داوری بودیم. پذیرش این شکست برای ما و بازیکنان مان سخت بود، چرا که شایسته بودیم و بعد به این صورت بازنده شدیم. ما وظیفه خودمان را انجام دادیم ولی واقعیت این است که فکری برای اشتباهات داوری نکرده بودیم و کاری هم از دست مان بر نمی آمد. باتوجه به این که محل اردوی ما و سیاه جامگان یک جا بود، پیش از بازی خداداد عزیزی توصیه ای به ما داشت که انجام ندادیم!

در مجموع از تمام بازیکنانم راضی هستم که با تمام وجودشان کار کردند. بازیکنانم مستحق این شکست نبودند و اصلا اعتقاد ندارم که برابر پیکان بازنده بودیم و طی کارشناسی هایی که طی چند روز گذشته صورت گرفته، متوجه شدیم که اشتباهات داوری باعث رقم خوردن این نتیجه شده است. به هر حال اشتباهات تاثیرگذار داوری، انسان را به فکر فرو می برد. من خودمان را برنده این دیدار می دانم و شکست را نمی پذیرم، چرا که این نتیجه در شرایط عادی و طبیعی نیفتاد.

*اشتباهات این چنینی داوران در نیم فصل دوم که حساسیت بازی ها چندین برابر می شود، می تواند خیلی بیشتر از این به ضرر تیم ها تمام شود.
انتظارم از آقای کامرانی‌فر، رییس دپارتمان داوری که یکی از شخصیت های برجسته داوری ایران است و مطمئن هستم که این موضوعات را خیلی حساس و ریزبینانه پیگیری می کند این است که توجه لازم را به این بخش داشته باشد، چرا که تک تک امتیازات و حتی تفاضل گل می تواند در گرفتن سهمیه و صعود و سقوط تیم ها تاثیرگذار باشد. درست است که باید شرایطی را فراهم کنیم که از داوران جوان هم استفاده کنیم اما انتظارم این است اگر قرار شد از داوران جوان استفاده کنیم برای تمام تیم ها به این صورت باشد و چرا باید در بازی تیم های مشخص و اسم و رسم‌دار از داوران باتجربه استفاده کنیم و جرات نکنیم داوران جوان را بگذاریم؟

*واگذاری بازی برابر پیکان هم که در نهایت رکورد 11 هفته شکست ناپذیری فولاد را شکست.
ما خیلی به این که هفته ها شکست ناپذیر بودیم فکر نمی کردیم ولی واقعا ما در شکسته شدن این آمار نقشی نداشتیم و در این جریان کمترین نقش را داشتیم و این آمار می توانست همچنان ادامه داشته باشد.

*چقدر از عملکرد تیم جوان‌تان در نیم فصل اول راضی بودید؟
باتوجه به استراتژی جوانگرایی و بومی گرایی که هیات مدیره باشگاه برای این فصل ترسیم کرده بود، حرکت کردیم و جوان ترین و بومی ترین تیم را تشکیل دادیم که این مهم پس از سال ها برای فولادخوزستان اتفاق افتاد و شاید برای اولین بار بود که از یک کادر بومی هم استفاده می شد.
ما در شروع کار، تیمی را تحویل گرفتیم که تنها چهار بازیکن تحت قرارداد داشت و باید یک تیم جدیدی را با توجه به این موضوع و محدودیت بودجه ای مان شکل می دادیم. به هر حال طبق چارچوب و سیاست تدوین شده حرکت کردیم. وقتی تیمی دستخوش تغییرات قرار می گیرد نیازمند فاکتور زمان است و زمان می تواند نقش تعیین کننده داشته باشد که ما نیز رفته رفته توانستیم روند رو به رشد را آغاز کنیم.

*از همان ابتدای کار به آن چه می خواستید، رسیدید؟
در ابتدای کار باتوجه به این که تیم مان شکل واقعی اش را به دست نیاورده بود و چند بازیکن مصدوم هم داشتیم و همچنین انصاری، والی و طالب لو دیر به تیم اضافه شدند، شروع مان به صورتی که می خواستیم نبود ولی خوشبختانه با صبر و حوصله و پشتیبانی اعضای هیات مدیره و در راس آن آقای بابازاده و تمامی عوامل باشگاه که با تمام وجودشان پای کار و در تلاش بودند، مشکلات مان تاحدودی رفع شد.در چند هفته ابتدایی که نتایج مورد نظر حاصل نمی شد، هواداران پای تیم بودند و از آن حمایت می کردند که از آن ها تشکر می کنم. حتی آن ها در این سرمای هوا در بازی با پیکان با حضور در ورزشگاه از ما حمایت کردند و امیدوارم که روزهای خوبی را برای آن ها رقم بزنیم.

*خوبی تیمی که شکل داده اید این است که بازیکن ذخیره و اصلی در تیم‌تان معنا ندارد و همه همدل هستید.
تمام بازیکنانم چه آن ها که بیشتر بازی و چه آن ها که کمتر بازی کرده اند، جو بسیار خوب و متحدی را تشکیل داده اند و ما توانستیم از این جریان بهره و کارمان را پیش ببریم. تمام تلاش مان هم این است که بتوانیم به آن چه که استحقاق باشگاه فولاد و فوتبال خوزستان و اهواز است، برسیم. جا دارد از بازیکنان با تجربه تیمم که کار اصلی را در راستای همدلی و ایجاد این جو صمیمی ایفا می کنند، تشکر کنم.

*زمانی که هدایت فولاد را پذیرفتید با جوانگرایی دست به ریسک بزرگی زدید؛ آن روز فکر می کردید که مانند اکنون به چنین نتایج خوبی دست پیدا کنید؟
از یک عده که نسبت به من منتقد بودند، ناراحت نیستم و با احترام از آن ها یاد می‌کنم. عده ای انتخاب من برای شان ابهام برانگیز بود، آن هم از این جهت که می گفتند سعداوی هنوز تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را ندارد که به آن ها حق می دادم اما بالاخره هر کسی که قصد مربیگری دارد باید یک روز کارش را از جایی آغاز کند و همه از روز اول که سرمربی نبودند. به هر حال انتظارم این بود که حمایت لازم از این موضوع صورت می گرفت که البته جای گله مندی هم نبود، چرا  که باید در عمل ثابت می کردم و البته به نظرم هنوز هم تا رسیدن به هدف مان خیلی راه داریم.
به هر حال من به نیروهای جوان و مستعد اعتقاد دارم. ما در این فصل 17 بازیکن از آکادمی مان جذب کردیم که این آمار بسیار چشمگیر است. هدف ما تنها جذب بازیکن جوان نبود، بلکه تاکنون به جوانان بسیاری هم میدان داده ایم و هیچ ترس و دلهره ای هم نداریم و شک نکنید که آینده فوتبال باشگاه، استان و حتی کشور در دستان تک تک این جوانان است. ما هنوز جوانانی را داریم که متاسفانه فرصت لازم در اختیارشان گذاشته نشده است ولی تمام فعالیت های آن ها را رصد می کنیم. خودمان هم منتظر هستیم تا فرصتی پیش بیاید و آن را در اختیار دیگر جوانان هم بگذاریم. به هر حال می پذیریم که ریسک بالایی است اما اعتقاد قلبی من این بود که این جوانان می توانند پاسخگو باشند و بسیار خوشحالم که جواب اعتماد من را هم دادند و آن‌ها جای خیلی از بازیکنان بزرگ را پر می کنند.

*در نیم فصل چه برنامه ای برای جذب بازیکن دارید؟
خوشبختانه جلسات بسیار فشرده و خوبی را با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره برگزار می کنیم و اعتقادمان این است که ما هم مانند دیگر تیم ها نیازمند بازسازی و تقویت هستیم و از این قائده مستثنی نیستیم، چرا که تجربه نشان داده است که نیم فصل دوم کار بسیار سخت تر، فشرده تر و طاقت فرسا می شود آن هم به این دلیل  که تیم ها شناخت کاملی از یکدیگر دارند. البته ما هیچ ترس و دلهره ای نداریم و نیم فصل اول نیز در بازی با تیم های بزرگ که حتی میهمان هم بودیم، با کسب نتایج خوب ثابت کردیم که ترسی وجود ندارد. به هر حال نیازمند بازسازی هستیم و با همفکری که انجام می دهیم، در چارچوب سیاست های هیات مدیره، تلاش می کنیم تا بتوانیم تیم را تقویت و با فراغ بال آسوده تری کار را دنبال کنیم.

*لیست خروجی هم دارید؟
ما در حال حاضر یک جای خالی داریم و طی روزهای آینده باید آنالیز دقیقی داشته باشیم. برای ما بسیار اهمیت دارد که تا چه اندازه توانسته ایم از توانایی جوانان مان بهره ببریم، چرا که در مقابل هواداران و هیات مدیره پاسخگو هستیم و باید عملکرد حداکثری را از بازیکنان مان داشته باشیم. در غیر این صورت باید تصمیمی غیر از این اتخاذ کنیم.

*هنوز یک جالی خالی را برای سروش رفیعی کنار گذاشته‌اید؟
باتوجه به این که باشگاه فولاد مدعی است که صد درصد در زمینه رفیعی حق و حقوق متوجه آن ها است و این موضوع را هم به کمیته انضباطی انعکاس داده اند، منتظر هستیم تا این رای هر چه سریع تر اعلام شود. ما نظرمان را هم در رابطه با رفیعی به هیات مدیره انعکاس داده ایم که امیدوارم هستیم رفیعی را برای نیم فصل دوم در اختیار داشته باشیم. خیلی هم به گمانه زنی هایی که در این زمینه وجود دارد و نظراتی که از سوی افراد مختلف مطرح می شود، توجه نداریم. هیات مدیره با تمام قدرت به دنبال این موضوع است و به طور حتم هیچ یک از اعضای باشگاه تا آخرین لحظه از احقاق حق باشگاه فولاد حتی به اندازه سر سوزن گذشت نمی کند. به هر حال ما معتقدیم قراردادی وجود دارد و همه مجموعه باشگاه نیز پیگیر حق مان هستند.

*در نیم‌فصل اردویی خواهید داشت؟
اردوی خاصی نداریم، چرا که از نظر شرایط آب و هوایی در استان خوزستان در شرایط بسیار خوبی به سر می بریم و فقط مطمئنا بارندگی ها را خواهیم داشت که البته با تمهیداتی که مسوولان باشگاه در نظر گرفته اند در تلاش هستند که برای انجام تمرینات، حداکثر کیفیت لازم را داشته باشیم تا با آسودگی کارمان را دنبال کنیم. تمرینات‌مان از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد و دو بازی تدارکاتی نیز تا پیش از اولین بازی مان با ماشین سازی تبریز در نظر گرفته ایم.

*برای جذب بازیکن باز هم به سراغ آکادمی فولاد خواهید رفت؟
در روزهای آینده نیز به صورت بسیار دقیق عملکرد تیم های پایه را رصد می کنیم و جا دارد از تمام مربیان و تمام کسانی که در آکادمی فولاد با تمام وجود و بدون هیچ چشم‌داشتی و با گمنامی کار اصلی مجموعه را انجام می دهند، قدردانی کنم. همین ها باعث شدند که ما جوانان مستعد را شناسایی کنیم. از آن ها تشکر می کنم و امیدوارم که با تمام وجود همچنان کار اصلی باشگاه را ادامه دهند و مطمئنا دلیل اصلی اتفاق های خوب در باشگاه نیز همین مربیان تیم های پایه هستند.

*فولاد امسال در نیم‌فصل اول آمار بسیار چشم‌گیری نسبت به فصل گذشته داشته است.
ما امسال خیلی بزرگ فکر می کنیم و کار اصلی را همکاران کادر فنی‌ام انجام می دهند تا به نحوی شرایط بسیار خوبی را برای باشگاه رقم بزنیم.

*باتوجه به روند فعلی فکر می کنید بتوانید به سهمیه آسیایی برسید؟
طبق هدف گذاری مان بازی به بازی پیش می رویم و تمام هدف من و کادر فنی ام و همچنین بازیکنام این است که فوتبال زبیا، پویا و جذابی را ارائه دهیم و فکر می کنم بسیار خوب در حال حرکت در این مسیر هستیم. اگر هر تیمی این هدف را داشته باشد قطعا می تواند نتایج خوب را هم کسب کند و امیدوارم این روند را ادامه دهیم. گل هایی هم که زده ایم، حاکی از این است که فولاد به دنبال فوتبال تهاجمی است. به هر حال در آینده نباید عجول باشیم و باید صبر و حوصله داشته باشیم و کماکان نیز باید حمایت و پشتیبانی از این بازیکنان صورت بگیرد. مطمئن باشید روزهای خوب در انتظار فولاد است.

* صحبت پایانی...
از صدا و سیمای خوزستان بابت کارشناسی و تحلیل های خوبی که نسبت به بازی ها دارد، تشکر می کنم و البته یک گله‌مندی هم بابت عدم پخش برخی از بازی های مان داریم و انتظارمان این است که در آینده حداقل پخش مجدد این مسابقات را در دستور کار خود بگذارد.

ارسال نظر




توجه : نظرات حاوی توهین،افترا،اتهام و ... به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظرات شعارگونه مانند مرگ، درود و مشابه آنها و همچنین نظرات طولانی تر از 500 حرف به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.

هر نظر = امتیاز برای اعضای سایت. بیشتر بدانیم
 
 
 

نظرات شما (4 نظر تا کنون)

مهدی از اهواز
چهارشنبه 08 دی 1395 1:26 PM
سلام خدمت تماشاگران عزیز . کمیته انضباطی امروز فولاد را بابت پرتاب ترقه جریمه نقدی و در صورت تکرار محروم از تماساگران میکند لطفا نگذارید عده ای شما و فولاد را محروم نمایند به وجود شما در نیم فصل دوم نیاز مبرمی داریم .فولاد و فولادی قهرمان واقعی

مهدی
سه شنبه 07 دی 1395 10:20 PM
عشق فقط فولاد خوزستان

منصور
سه شنبه 07 دی 1395 11:00 AM
مهندس نعیم عزیز.خواهشا اگر میشود بیت سعید راجذب کنید.یعنی خیلی مشکله که بازیکن آکادمی خودمون را برگردانیم.نظر بنده (ایمانی-رشید فرخی درلیست خروجی قرار بگیرند ).راستی خواهشا کارت ارنست را بگیرید.وجدانا اگر این بازیکن تیم پرسپولیس -استق-تراکتور بود صدور کارت بازی اینقدرطول میکشید.فعلا همه چیزضد فولاد است.ماقهرمانیم.زنده باد فولاد قهرمان 1393

Amordad
دوشنبه 06 دی 1395 3:13 PM
سپاس صمیمانه از آقای سعداوی و همه بازیکنان فولاد ، امسال همدلی و صمیمیت خاصی بین کادر فنی و بازیکنان و هواداران ایجاد شده ،از آقای سعداوی خواهش می کنم نگذارد پای بازیکنان نمک نشناس و پر حاشیه مثل رحمانی و افشین به فولاد باز شود ،شان باشگاه فولاد و هواداران باید حفظ شود.

 1  
فعال ترین هواداران
  • علی یزدانی > امتیاز نظرات : 688 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1665 - مجموع امتیازات : 3464
  • بهزاد زراعت > امتیاز نظرات : 2 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1490 - مجموع امتیازات : 2822
  • مژگان آقاجری > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1444 - مجموع امتیازات : 2661
  • علی زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1415 - مجموع امتیازات : 2733
  • رضا زراعت > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1403 - مجموع امتیازات : 2614
  • عبدالقادر کامیاب > امتیاز نظرات : 55 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 1274 - مجموع امتیازات : 2000
  • فاطمه > امتیاز نظرات : 4 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 822 - مجموع امتیازات : 1818
  • سيد بابك > امتیاز نظرات : 2392 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 793 - مجموع امتیازات : 4298
  • ناصر رحيمي فر > امتیاز نظرات : 1119 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 384 - مجموع امتیازات : 2997
  • محمدرضا كريمي نژاد > امتیاز نظرات : 0 - امتیاز پیش بینی فصل جاری : 329 - مجموع امتیازات : 1086
نظرات برگزیده
کسی که حقشو نگرفت : استعداد یابیتون شرافتمندانه بود خسته نباشید عرض میکنیم😉 --- امیرعلی : آرزوی موفقیت برای همه تیم ها --- حسین علینژاد : بازیکن بسیار فنی با فهم فوتبالی بالا قطعا یکی از مهره های کلید فولاد خواهد بود --- عباس مکوندی : سلام انتخاب قطبی برا فولاد و خوزستان گزینه بسیار عالی است --- عبدالقادر کامياب : زنده باد فولاد بهترین مربی افشین قطبی --- Amordad : سلام،ضمن خوشامدگویی به آقای قطبی،امیدوارم ایشان در فولاد موفق باشند و هواداران صبور فولاد را خوشحال کنند،فولاد در نیم فصل به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.با احترام باید عرض کنم بعضی بازیکنان فعلی به هیچ عنوان در حد نام فولاد نیستند و بی انگیزه هستند. --- مصطفی : تبریک بی کران به همه هواداران و باشگاه فولاد. از تمام تعریف ها که بگذریم باید فکری برای از دست دادن فرصت های 100% گل کرد.به امید قهرمانی دوباره فولاد. --- محمد خلوصی : زنده باد فولاد و فولادی --- عزیز : ماشالله فولاد خوزستان ستاره خوزستان --- علی : اگر این حمایتها وهمدلی بین مجموعه باشگاه فولاد مستمر باشداحتمال کسب سهمیه آسیایی برای فولاد دور ازانتظار نیست. ---